Novinky ve vozovém parku DPMB - rok 2011 | Aktuality | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Novinky ve vozovém parku DPMB - rok 2011

Prosincové tramvajové novinky

Po velké prohlídce do ulic s cestujícími vyjely hned tři tramvaje K2. Jedná se konkrétně o K2P 1047 a 1119 a také K2R03 1029. Nátěr všech tří vozů je unifikovaný. Tramvaje 1029 a 1119 ovšem prozatím neobdržely klimatizaci kabiny řidiče, úprava střechy a kabeláž potřebná k její instalaci je však připravena.
Nový tramboard na www.dietadodomu.cz byl nalepen na VarioLF 1553II.
Dopravní podnik se také rozhodl svým cestujícím popřát vše nejlepší do nového roku. Děje se tak prostřednictvím ručních hlášení, které mohou řidiči pouštět do vozu dle svého uvážení a také jednoduchým bokolepem "PF 2012" nainstalovaném na T3G 1651. číst dále
autor: manil, 25. 12. 2011, trvalý odkaz

3256 zpět v provozu po VP

Den před Štědrým dnem se vrátil do provozu slatinský trolejbus 14Tr13IGBT 3256 po provedené velké prohlídce. Vůz obdržel jako první 14Tr nový design zadních světel dle autobusů Citelis. Dále byl vybaven klimatizací kabiny řidiče Janoza CZ. číst dále
autor: Fixi, 23. 12. 2011, trvalý odkaz

3046 v provozu jako pracovní vůz

Původně jihlavský vůz 21Tr ev.č. 52, nyní ev.č. 3046II, byl po nejnutnějších úpravách uveden do provozu jako pracovní vůz. Vůz bude přes letošní zimu zastávat obdobnou funkci jako loni vůz 14Tr17/6M ev.č. 3280. Prvním dnem provozu "nového" služebního vozu bylo úterý 6. prosince. Po uvolnění kapacit dílen bude vůz přistaven na GO; k tomu by mělo dojít cca na jaře 2012. číst dále
autor: Verusha, 8. 12. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové novinky začátku prosince

interiér KT8 1723 s novým vzorem potahů sedadel Po velké prohlídce byla do provozu uvedena KT8D5R.N2 1723. Obdržela klimatizace obou kabin řidiče od firmy Janoza CZ. S instalací klimatizací je spojena i nutná změna umístění odpojovače, který má nyní místo ve zvětšené zástěně kabiny "A". Nátěr vozu je unifikovaný. Zajímavostí je, že při VP byl u 1723 poprvé instalován v Brně dosud neužitý vzor potahů sedadel tmavě modré barvy s bílými a červenými proužky.
Celovozovou reklamu na M&M Reality, na níž dominuje červená a zelená barva, nově vozí souprava T3G 1647+1648.
Rozšířily se také tramboardy na obchodní řetězec Lidl, a to na Anitry 1816, 1817 a 1818 a 13T 1917, 1918, 1919, 1925, 1927, 1928 a 1929.
Na přelomu listopadu a prosince došlo k převedení vozů T3R.PV 1517 a T3P 1620 z vozovny Medlánky do vozovny Pisárky, kde byly zařazeny do dvojic 1517+1558 a 1620+1589. Výměnou byla do Medlánek z Pisárek převedena T3 1525, se kterou se budeme setkávat výhradně sólo na lince 10. Její stálý "B" vůz, T3 1528, byl odstaven. číst dále
autor: manil, 6. 12. 2011, trvalý odkaz

Brno očekává další nové lodě

V pondělí 28. listopadu dopoledne vyrazí na cestu další dvě nové lodě pro Brněnskou přehradu. Jsou to poslední dvě lodě zakoupené v rámci obnovy lodního parku Dopravního podniku města Brna, která probíhá od roku 2009. Jejich trasa vede z Hlavečníku u Týnce nad Labem přes Kolín, Přelouč, Žďár nad Sázavou a Domašov a předpokládaný příjezd do Brna je ve čtvrtek 1. prosince po poledni. Lodě by měly dostat jména Stuttgart a Dallas. Obě nová plavidla jsou shodná s loděmi Lipsko z roku 2010 a Vídeň a Utrecht z jara roku letošního a poprvé vyplují na hladinu Brněnské přehrady na jaře příštího roku. číst dále
autor: Miky, 27. 11. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové novinky

Po velké dílenské prohlídce do brněnských ulic vyjela s cestujícími K2P 1036. Za samozřejmost lze považovat dovybavení kabiny řidiče klimatizací Janoza CZ. Nátěr je unifikovaný.
Novou červeno-oranžovou reklamu na půjčky JD Money obdržela K2P 1023, jde o první tramvaj typu K2, na kterou byla aplikována celovozová reklama i přes okna. číst dále
autor: manil, 25. 11. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové aktuality poloviny listopadu

Ústřední dílny po velké prohlídce opustila další K2P. Jedná se o vůz 1023, provedení je shodné s vozy z předchozích velkých prohlídek.
Novými celovozovými reklamami byly opatřeny vozy K2R03-P 1040, Anitra 1811 a KT8D5R.N2 1727. Zatímco 1040 obdržela inovovanou verzi reklamy na Vema Software, kterou vozila i před VP, 1811 propaguje deník MF Dnes, 1727 se pyšní reklamním polepem na internetový obchod kasa.cz. O CVR naopak přišla KT8D5SU 1724, nyní je ke spatření v celobílém laku.
Nové bokolepy na plastová okna Incon a specializovanou prodejnu dámského prádla Angel obdržela souprava T3G 1607+1611, bokolep na prodejnu šperků S Gallery nově vozí K2R03 1079. číst dále
autor: manil, 16. 11. 2011, trvalý odkaz

T2R 4115 sešrotována

Koncem prvního listopadového týdne započala fyzická likvidace služební tramvaje T2R 4115. Provoz s cestujícími tato tramvaj z roku 1958 ukončila už v roce 1989 (původní evidenční číslo 1406) a nadále byla využívána jako služební vůz vozovny Medlánky. Posledních 17 let fungovala jako posunovací vůz rozpracovaných tramvají v ústředních dílnách. Na území města Brna lze nyní nalézt poslední dva vozy typu T2. Jsou jimi muzejní T2 1473, která stojí v líšeňském depozitáři TMB, a bývalá služební T2R 4121, která slouží vozovně Pisárky pro služební účely, není však pojízdná. číst dále
autor: manil, 10. 11. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové novinky

Ve čtvrtek 3. listopadu vyjelo poprvé do provozu s cestujícími poslední VarioLF2R.E pro tento rok. Jedná se o ev.č. 1114II. Bylo nasazeno na 7. kurz linky 4. Provedení vozu je shodné s předešlými tramvajemi VarioLF2, novinkou je použití jiného typu podsedákových topnic značky Tribotec. Při řazení do dvojic bude jezdit jako "A" vůz. Původní vůz K2 1114 byl sešrotován počátkem prvního listopadového týdne.
Nové tramboardy na vídeňské letiště a aerolinky TAP Portugal obdržely 13T 1920 a Anitra 1819. Spojení vídeňského letiště s aerolinkami Egyptair pak nově propaguje 13T 1903.
O své reklamní polepy naopak přišly T3P 1632, která je nyní v unifiku a T3G 1652, kterou lze spatřit v bílém podkladovém laku.
V souvislosti s definitivním odstavením vozu T3 1511 byl její "A" vůz 1590 přesunut z Pisárek do vozovny Medlánky, kde doslouží v provozu jako sólo na lince 10. Výměnou byla do Pisárek odeslána souprava T3R.PV 1657+1658. číst dále
autor: manil, 4. 11. 2011, trvalý odkaz

Obnovení provozu trolejbusů ke královopolskému nádraží

Po dvaatřicetiměsíční výluce byl dnes obnoven provoz trolejbusů v úseku Přívrat - Královo Pole, nádraží. Linka 30 se tak vrátila na původní trasu a skončil provoz autobusové linky x30. V souvislosti s tím se mírně navýšila denní vypravenost trolejbusů a vzhledem k tomu, že bylo během výluky vyřazeno celkem 8 vozů 14Tr, není divu, že se dopravní podnik potýká s nedostatkem trolejbusů.
Částečným řešením je nákup celkem pěti ojetých vozů 21Tr z Jihlavy, z nichž jeden (3045 s přezdívkou "Šmoulinka") již po provedení střední prohlídky s úpravami pro provoz v Brně od 24. září 2011 vozí své cestující. Další tři (3044, 3046 a 3047) se postupně přidají po generálních opravách v následujících měsících. Poslední trolejbus 21Tr jihlavského čísla 48 je určen pouze k rozebrání na náhradní díly a následně bude sešrotován. Podrobnější informace o odkoupených trolejbusech najdete v evidenci.
Co se týče nákupu dalších trolejbusů, už dříve nabídl starší vozy 21Tr k odprodeji Dopravní podnik města Hradce Králové. Jak se ale k nabídce postaví brněnský dopravní podnik, není ještě zcela jasné. Nákup nových vozidel v dohledné době plánován není. číst dále
autor: Miky, 1. 11. 2011, trvalý odkaz

K2 1113 po velké prohlídce

Koncem třetího říjnového týdne opustila brány ústředních dílen další zrychlovačová K2 ev.č. 1113. Při velké prohlídce obdržela již tradiční sadu transparentů BUSE, klimatizaci kabiny řidiče Janoza CZ CoolAir A-80 nebo také poptávkové otevírání dveří cestujícími. Nátěr je unifikovaný. číst dále
autor: manil, 23. 10. 2011, trvalý odkaz

První 22Tr po GO v provozu

3602 po GO na zkušební jízdě Ve středu 19. října 2011 vyjel do ulic trolejbus 22Tr 3602, který jako první svého typu prošel generální opravou. Nejvýraznější změnou je nové provedení zadních světel v podobě LED diod uspořádaných do kruhu. Vůz byl lakován ve vozovně Medlánky - interiér je tedy laděn do světlých barev a za zmínku také stojí náhrada podlahové krytiny Individual Decor, typické pro brněnské vozy 22Tr, za klasické ALTRO v šedé barvě se žlutými doplňky. Potahy sedadel jsou tradičním mixem komínských "generálek" poslední doby - zádové opěrky tmavě šedé s červeno-oranžově laděnými tečkami, sedáky pak v designu FIURI. Do kabiny řidiče byla dosazena klimatizace Janoza CZ CoolAir A-80. Vnější i vnitřní dveřní signalizace byla upravena podle vzoru autobusů Karosa B 9xx. číst dále
autor: Fixi, 19. 10. 2011, trvalý odkaz

Reklamní novinky

Škoda 13T 1903 v uplynulých dnech přišla o svůj slušivý červený celovozový polep na aerolinky Emirates a Letiště Praha. Místo ní tuto reklamu s obměněným motivem dostala 13T 1906.
Nadále také pokračuje instalace tramboardů, a to jak na tramvaje Škoda 13T (1916 T.S.Bohemia, 1922 alfa.cz), tak na Anitry (1808 UniCredit Bank, 1811 Apokalypsa). číst dále
autor: manil, 19. 10. 2011, trvalý odkaz

Další trolejbusy z Jihlavy v Brně

LIAZ DPMB a jihlavská 48 na cestě do Brna Příjezd vozu číslo 48 do Brna V průběhu předešlých sedmi dnů byly do Brna přivezeny další tři původně jihlavské trolejbusy 21Tr, které DPMB zakoupil od místního dopravního podniku. Konkrétně se jedná o vozy původních evidenčních čísel 48, 52 a 53, jež se tak připojily k dříve přivezeným vozům 49 (3044II) a 54 (3045II). U novějších vozů 52 a 53 se počítá s provedením GO ve standardním rozsahu spojené s přizpůsobením vozů brněnským poměrům a následným zařazením do provozu pod čísly 3046II a 3047II. Vůz 48 by měl posloužit pouze jako zdroj náhradních dílů a po vytěžení použitelných součástí bude sešrotován. číst dále
autor: Eda, 18. 10. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové novinky

Ústřední dílny DPMB opustila další tramvaj. Po velké prohlídce vyjela do provozu s cestujícími K2T 1038. Obdržela tradiční klimatizaci kabiny řidiče Janoza CZ. Nátěr je opět unifikovaný.
Do provozu se vrátila také KT8D5R.N2 1714, která byla odstavená 3/4 roku po nehodě a vykolejení na konečné Líšeň, Mifkova. Při odstávce byl odstraněn reklamní polep Olympia. Krátce před návratem do provozu byl na černý podkladový nátěr nalepen grafický polep "Nebuďte neviditelní", který své okolí informuje o vzdálenostech, ve kterých jsou vidět chodci v různých barvách oblečení.
Koncem září naběhla 1902 jako první tramvaj Škoda 13T do ústředních dílen do střední prohlídky po najetí cca 200 000 km. Další tramvaje 13T, které budou procházet SP, nebudeme v aktualitách ani evidenci vzhledem ke krátkodobé povaze a nižšímu významu prohlídky z hlediska změn na vozidle zmiňovat. číst dále
autor: manil, 6. 10. 2011, trvalý odkaz

3218 zpět v provozu po GO

Na začátku října se do provozu vrátil po generální opravě trolejbus 14Tr08 ev. č. 3218. Při opravě obdržel mj. přední čelo dle 14TrM, protiskluzovou podlahovou krytinu ALTRO a elektronická tabla od firmy BUSE. Nově se pyšní unifikovaným nátěrem. číst dále
autor: Fixi, 5. 10. 2011, trvalý odkaz

T3R.PV 1657 po velké prohlídce

V pondělí 3. října si na odpoledním kurzu linky 12 odbyla premiéru vypravení s cestujícími po velké prohlídce T3R.PV 1657. Řazena je do dvojice s 1658. V rámci VP byla namísto vodního osvěžovače kabiny řidiče Trav-l-Cool instalována klimatizace Janoza CZ. Nátěr vozu je unifikovaný. číst dále
autor: manil, 4. 10. 2011, trvalý odkaz

Šrotování vyřazených trolejbusů

3212 v roce 2004 ještě v nejlepší kondici V průběhu měsíce září byly do kovošrotu odvezeny dva vyřazené trolejbusy 14Tr. První absolvoval svoji poslední cestu vůz 14TrR 3225 (r. v. 1989), jenž byl neplánovaně odstaven pro prasklý rám na začátku letošního roku. Stal se tak prvním vyřazeným brněnským vozem 14Tr s rekonstrukcí. Na konci měsíce jej pak následovala také červeno-krémová 14Tr08/6 3212 (r. v. 1987). Pro rok 2011 již není v plánu žádné další vyřazování trolejbusů.
číst dále
autor: Eda, 1. 10. 2011, trvalý odkaz

K2R03-P 1040 po velké prohlídce

V úterý 27. 9. byla poprvé vypravena K2R03-P 1040 po velké dílenské prohlídce. Obdržela klimatizaci kabiny řidiče Janoza CoolAir A-80, polopantograf Lekov EPDE 02-2600 byl otočen kloubem vzad. Nátěr vozu je bílý, poslouží jako podklad pro celovozovou reklamu. číst dále
autor: manil, 29. 9. 2011, trvalý odkaz

Novinky u tramvají

Během posledního zářijového víkendu se další dvě brněnské tramvaje dočkaly dosazení celovozového reklamního polepu. Jedná se o Anitru 1820 a VarioLFR.E 1523. 1820 obdržela zelenou reklamu na Plzeňský Prazdroj, přičemž z levé strany jsou polepeny i okna průhlednou folií, 1523 nese informační světle zelený polep projektu Civitas Elan, který je realizován ve městě Brně. 1523 se tak stala první tramvají VarioLFR.E s celovozovou reklamou v Brně.
Po velké dílenské prohlídce vyjela s cestujícími K2R 1003. Během velké prohlídky obdržela standardní unifikovaný nátěr, klimatizaci kabiny řidiče Janoza CZ a polopantograf Stemmann Fb500 byl otočen kloubem vzad, jak již je u tramvají K2R a K2R03 při velkých prohlídkách zvykem. Nezvyklá je ovšem výměna sedáků C.I.E.B., typ Vogel 320 (v Brně typické pro tramvaje K2R a T3R), které byly dosazeny při rekonstrukci vozu 1003 na K2R v roce 1997, za typ Vogel 600/2, který je standardně používaný ve většině vozidel DPMB. Sedáky byly potaženy vzorem látky, který již několik let nebyl u DPMB použit. číst dále
autor: manil, 26. 9. 2011, trvalý odkaz

3045 v provozu!

Dne 23. září 2011 byl do pravidelného provozu předán původně jihlavský vůz 21Tr ev.č. 54, který v Brně obdržel ev. č. 3045II. První nasazení do provozu si tento vůz odbyl o den později, kdy byl vypraven na linku 39. číst dále
autor: Verusha, 23. 9. 2011, trvalý odkaz

3194 se vrátila do ulic!

3194 opět v akci Dne 22. září 2011 se po opravě vrátil do provozu jediný červeno-krémový trolejbus, 14Tr07 č. 3194. Svoji první službu po dílenské prohlídce vykonal na druhém pořadí linky 37. číst dále
autor: Fixi, 22. 9. 2011, trvalý odkaz

Reklamní aktuality

Po třech letech byla z tramvají T3M 1544 a T3G 1643 stržena reklamní grafika Parfums.cz. Oba vozy jsou nyní ke spatření v jasné růžovém podkladovém nátěru.
Expanze tramboardů pokračuje. V poslední době byly nalepeny tramboardy na 13T 1901 (velkoobchod s pivními speciály dobrepivko.cz) a 1921 (IT shop alfa.cz). číst dále
autor: manil, 21. 9. 2011, trvalý odkaz

Trolejbusové novinky

Trolejbus 14TrR 3219, poškozený při těžké nehodě 23.5.2011, se o čtyři měsíce později vrátil zpět do provozu po náročné opravě. V průběhu září vyjel po generální opravě také vůz 3260 ve shodném provedení jako dříve generálkovaný 3259. V různých stádiích a stupních oprav se aktuálně nachází vozy 14Tr 3218, 14TrM 3279 a 3280, 15Tr 3502 a 3506, exjihlavské 21Tr 3044 a 3045 a 22Tr 3602. Poslední 14TrM v původním stavu, vůz 3274, zatím do opravy přistaven nebyl a po prázdninovém odstavení dále slouží pod křídly husovické vozovny. číst dále
autor: Fixi, 20. 9. 2011, trvalý odkaz

1730 s reklamou

1730 s novou reklamou na Olympii KT8D5N 1730, která nedávno absolvovala velkou prohlídku, obdržela na svůj bílý podklad celovozovou reklamu. Modré nápisy s barevnou grafikou poutají na nákupní centrum Olympia v Modřicích. Ještě dodejme, že (aktuálně odstavená po nehodě) KT8D5R.N2 1714, která reklamu na Olympii vozila donedávna, o tuto CVR přišla letos v dubnu. Zůstal jí pouze celočerný podkladový nátěr. číst dále
autor: Eda, 13. 9. 2011, trvalý odkaz

Reklamní zpravodajství

Čerstvá novinka v katalogu nabízených reklam DPMB, tzv. tramboard, se postupně dostává do ulic. Jedná se o modifikaci mobilboardu známého již dlouhou dobu od autobusů, tedy reklamní folie nalepená na střed vozidla (v případě tramvají 13T a Anitra na nesené články). Reklama je nalepena i přes okna, přičemž folie je z vnitřní strany průhledná.
První tramboard byl použit u Anitry 1813 už v dubnu tohoto roku jako upozornění na nově nabízený druh reklamy. Další tramboard na ZOO Ostrava, který jsme již také v aktualitě zmiňovali, byl nalepen na Škodu 13T 1904. Nové tramboardy nyní vozí Anitra 1807 (VB Leasing), 1809 (dveře a zárubně SOLODOOR) a Škoda 13T 1905 (IT shop alfa.cz).
Lze předpokládat, že tramboardy budou dále přibývat ve větší míře. Nepromění sice celé vozidlo do firemních barev objednatele, ale na vozidle je i tak velmi výrazný a oproti celovozovým reklamám je značně levnější.
Kromě nových tramboardů na brněnských tramvajích byla znovu nalepena celovozová reklama na K2R03 1059 upozorňující na motokáry v M-Paláci. Zelenomodrá reklama je téměř shodná s provedením, které tato tramvaj vozidla i před VP.
O polep na OD Nové Semilasso přišla K2P 1032, nyní jezdí v celobílém podkladovém laku se šedou střešní oblinou.
Typický reklamní polep na Hutní materiál Raven CZ byl odstraněn z autobusu B731 7409. Nyní je ke spatření v celočerveném laku.
Nové šedo-béžové mobilboardy naopak obdrželo 12 vozů Citelis a Citybus. Poutají na levný nábytek v IKEA. Jejich evidenční čísla najdete v evidenci. číst dále
autor: manil, 9. 9. 2011, trvalý odkaz

Druhá modernizace KT8 pro rok 2011 v provozu

1. září roku 2011 nebylo jen ve znamení začátku školního roku pro žáky základních a studenty středních škol a učilišť, ale ve světě brněnských tramvají se tento den zapsal jako první den provozu tramvaje KT8D5R.N2 1727 po generální opravě spojené s výměnou středního dílu za nízkopodlažní. Řešení odpojovače-uzemňovače i ostatních komponent je shodné s předchozí tramvají (1702) vyjma dveří, které zůstaly u 1727 původní. Nátěr vozu je unifikovaný.
Poslední letošní modernizovanou KT8D5 bude vůz 1708, který už se nyní podrobuje generální opravě v ústředních dílnách DPMB. číst dále
autor: manil, 3. 9. 2011, trvalý odkaz

10. VarioLF2R.E v provozu

V poslední srpnový den s cestujícími poprvé vyjelo zbrusu nové VarioLF2R.E ev.č. 1102II, které bylo postaveno ve spolupráci s firmami spadajícími do Aliance TW Team v ústředních dílnách DPMB jako rekonstrukce tramvaje K2 1102. Jedná se o v pořadí 10. tramvaj svého typu. Provedení vozu se shoduje s předchozími vozy. 1102II má pevné spřáhlo na předním čele, při řazení do soupravy 2x VarioLF2R.E bude vždy jezdit jako "B" vůz. V současné době je tak již možné vypravit zároveň 5 souprav 2x VarioLF2R.E. číst dále
autor: manil, 31. 8. 2011, trvalý odkaz

K2P 1024 po velké prohlídce

K první K2P 1042, která prošla v pořadí 2. velkou prohlídkou po rekonstrukci tramvaje K2 na typ K2P, se přidal další vůz. Je jím ev.č. 1024.
Provedení VP se shoduje s předchozí tramvají. Dosazena byla klimatizace kabiny řidiče Janoza CZ CoolAir A-80. Nátěr vozu je unifikovaný. číst dále
autor: manil, 29. 8. 2011, trvalý odkaz

Reklamní aktuality

V pořadí druhý mobilboard, který byl nalepen na tramvaj v Brně, obdržela Škoda 13T 1904. Jedná se o reklamu na ZOO Ostrava.
O modrý reklamní polep Euronics přišla dvojice T3G 1635+1636. Nyní ji lze spatřit ve standardním unifikovaném laku. číst dále
autor: manil, 20. 8. 2011, trvalý odkaz

Poslední červeno-krémový trolejbus dojezdil - jen dočasně!

Vůz 3194 ve stavu, v jakém dojezdil Ne zcela dávná realita - setkání tří vozů sedmé série na Pálavském náměstí Pátý den měsíce srpna uzavřel jednu kapitolu brněnské MHD. Naposled se vrátil ze služby trolejbus 14Tr07 3194, byl odstaven a ukončil tak bezmála 25leté působení této výrobní série v Brně. Poslední provozní vůz byl zároveň i posledním provozním exemplářem vozu honosícím se tradičním červeno-krémovým nátěrem, který tedy také definitivně vymizel z ulic v rámci pravidelného provozu.

Nejstarším aktuálně provozním trolejbusem je vůz 3207 z roku 1987 (série 14Tr08).

V brněnských ulicích už také nepotkáme žádný vůz typu 14Tr17/6M v původním provedení, poslední zástupce č. 3274 byl přistaven na generální opravu. Brzy se do provozu zapojí již zgenerálkované vozy 3218 a 3260.

Aktualizace 26. 8.: Vzhledem k akutnímu nedostatku trolejbusů a blížícímu se převedení linky 30 zpět na elektrickou trakci bylo rozhodnuto, že vůz 3194 projde střední opravou, která o více než rok prodlouží jeho existenci. Do opravy by měl být přistaven v září. číst dále
autor: Fixi, 11. 8. 2011, trvalý odkaz

K2R03 1059 po dílnách

Z velké dílenské prohlídky se do ulic vrátila K2R03 1059. Tradičně byla osazena klimatizací kabiny řidiče Janoza CZ a polopantograf byl otočen kloubem vzad. Lak vozu je stejný jako před VP, jedná se o zeleno-modrý podklad pro reklamu na motokáry v M-Paláci. číst dále
autor: manil, 5. 8. 2011, trvalý odkaz

K2P 1042 po velké prohlídce

Obdobně jako u tramvají K2T, odstartoval i u vozů K2P druhý cyklus velkých dílenských prohlídek po modernizaci. První tramvají po druhé VP se stala K2P 1042, která byla do provozu s cestujícími zařazena v druhé polovině července. Nátěr vozu je opět unifikovaný, samozřejmostí je nově dosazená klimatizace kabiny řidiče od firmy Janoza CZ. číst dále
autor: Hafan, 30. 7. 2011, trvalý odkaz

I druhá jihlavská 21Tr již v Brně

Jak již bylo avizováno, dnes, 28. července 2011 byl do Brna dotažen i druhý z dvojice trolejbusů, které byly DPMB zakoupeny z Jihlavy jako posila trolejbusového vozového parku. V Jihlavě jezdil vůz pod ev. č. 49, v Brně dostane v podnikové evidenci číslo 3044II. Narozdíl od vozu 3045II se u 3044 počítá před zařazením do provozu s kompletní GO v rozsahu, jaký známe z původních brněnských 21Tr. Časový horizont bohužel není vzhledem k vytíženosti opravárenských kapacit DPMB k dispozici. číst dále
autor: Eda, 28. 7. 2011, trvalý odkaz

Nová posila trolejbusového vozového parku v Brně

budoucí 3045 přijíždí do komínské vozovny budoucí 3045 přijíždí do komínské vozovny V úterý 26. července 2011 byl do brněnské vozovny Komín za pomoci podnikového tahače z Jihlavy dotažen nízkopodlažní trolejbus 21Tr původního čísla 54, který má v Brně posloužit jako posila vozového parku trolejbusů a rozšířit tak flotilu nízkopodlažních vozidel o další vůz. Modrý trolejbus, jež by měl dostat brněnské evidenční číslo 3045II, byl vyroben v roce 2001 a je tak o 15 let novější než nejstarší brněnské provozní trolejbusy. Než bude vůz zařazen do provozu s cestujícími, projde technickou prohlídkou v rozsahu SO, musí být vyřízeny náležité formality s Drážním úřadem a vůz musí být také dovybaven informačním systémem DPMB (komponenty RIS). V následujících dnech čekáme dodání ještě jednoho podobného vozidla (jihlavské ev. č. 49, budoucí 3044/2). číst dále
autor: Eda, Verusha, 26. 7. 2011, trvalý odkaz

První B931E.1707 po GO

Přibližně v polovině července se do provozu s cestujícími opět zapojila Karosa čísla 7446, která v posledních dvou měsících absolvovala generální opravu v dílnách zlínského Zlineru. Rozsah opravy prvního z letošních 5 plánovaných vozů B931E.1707 je podobný jako u předchozích ve Zlineru generálkovaných B941E a B931. Kromě revize rámu, výměny plechů, nového nátěru, přečalounění sedaček a nového obložení interiéru se vůz také mimo jiné dočkal nové masky dle typu B951, vnitřního informačního panelu BUSE BS212 a v neposlední řadě také nové klimatizace kabiny řidiče Waeco CoolAir CA 850S, se kterou se v Brně setkáváme poprvé. V současné době se ve Zlíně na GO ve stejném rozsahu nachází vozy 7447 a 7449. Další 2 budou následovat. číst dále
autor: Eda, 22. 7. 2011, trvalý odkaz

1820 bez reklamy

O svou celovozovou reklamu přišla Anitra evidenčního čísla 1820. Celé 4 roky se pyšnila typickou žlutou reklamou Student Agency. Nyní jezdí v klasickém unifikovaném nátěru. číst dále
autor: Eda, 19. 7. 2011, trvalý odkaz

K2T 1033 po velké prohlídce

Čtyřkusová serie modernizací tramvají K2 na typ K2T s dosazením el. výzbroje TV14 z let 1999-2000 začíná procházet druhou velkou dílenskou prohlídkou po modernizaci. První tramvají s druhou VP se stala K2T 1033. Dosazena byla klimatizace kabiny řidiče Janoza CZ CoolAir A-80, nátěr vozu je opět unifikovaný. číst dále
autor: manil, 12. 7. 2011, trvalý odkaz

Reklama Student Agency opět v ulicích

Na K2R 1053 byla během prvního červencového týdne opět nalepena reklamní grafika firmy Student Agency. Tuto reklamu vozily K2R 1053 a 1064 téměř 6 let od roku 2005, v posledním roce prošly obě VP, ovšem jen u 1053 byl obnoven celožlutý lak včetně interieru. Tento podklad tak byl nyní opět využit ke stylově specifické propagaci společnosti Student Agency na vozidle brněnské MHD. číst dále
autor: manil, 11. 7. 2011, trvalý odkaz

KT8D5N 1730 po velké prohlídce

Do provozu byla po velké dílenské prohlídce zařazena KT8D5N 1730. K výraznějším změnám v rámci VP nedošlo. Nátěr vozu je celobílý, poslouží jako podklad pro celovozovou reklamu. číst dále
autor: manil, 10. 7. 2011, trvalý odkaz

3501 zpět v provozu po VP

Svátek 5.7. byl prvním dnem, kdy se do provozu po velké prohlídce vrátil vůz 15TrM ev.č. 3501. Obdržel novou podlahovou krytinu ALTRO, světlý lak interiéru, klimatizaci Janoza a venkovní naddveřní signalizaci dle autobusů Karosa řady 900. číst dále
autor: Fixi, 5. 7. 2011, trvalý odkaz

3040 zpět v provozu po GO

V úterý 28. června se do provozu po GO vrátila 21TrIGCT 3040II a završila tak první cyklus generálních oprav vozů 21Tr. Stejně jako ostatní generálky posledních měsíců má světlý interiér a obdržela klimatizaci kabiny řidiče Janoza. číst dále
autor: Fixi, 1. 7. 2011, trvalý odkaz

WiFi v MHD už i v Brně

Nedlouho po Praze zavádí do vozů MHD bezdrátové připojení k internetu i Brno. Zde se ovšem na rozdíl od Prahy jedná o součást reklamní kampaně Red Bull Art of Can, která připojení sponzoruje. Síť s názvem RedBull naleznete celkem v šesti vozech: V Anitrách 1807, 1814 a 1819 a v autobusech B931.1675 7428, B931E.1707 7448 a B951E.1713 7483. Podle informací z médií by tato akce měla trvat jeden měsíc. číst dále
autor: Miky, 23. 6. 2011, trvalý odkaz

Elektrobus SOR EBN 10.5 na testování v Brně

Dne 20.6.2011 do Brna dorazil v rámci testovacího turné po České republice elektrobus SOR EBN 10.5, RZ 4E3 6883. Turné, v rámci kterého byl elektrobus vystaven v při dnu otevřených dveří v Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice a krátce provozován ve městech České Budějovice, Strakonice, Tábor a Kroměříž, zaštiťuje energetická společnost e-on. Brno je posledním městem, kde bude elektrobus ve dnech 21.6. - 25.6. zkoušen.
SOR EBN 10.5 je v Brně v rámci zkušebních jízd vypravován z vozovny Komín, kde byla na odstavné ploše v horním podlaží instalována malá mobilní dobíjecí stanice. Elektrobus je tak nasazován na trolejbusové linky. Plán nasazení na linky bohužel nemáme k dispozici, aktuální informace o jeho výpravě lze nalézt v diskusním fóru stránek bmhd.cz.
Elektrobus SOR EBN 10.5 byl vyvíjen firmou SOR Libchavy již od roku 2008. Prototyp byl představen v roce 2010 v Brně na veletrhu Autotec a o pár týdnů později na veletrhu Czech Raildays 2010 v Ostravě. Elektrovýzbroj pochází od firmy Cegelec, vodou chlazené motory od společnosti Pragoimex. Na jedno nabití může elektrobus ujet cca 125 km.
Elektrobusy SOR EBN 10.5 jezdí v České republice v počtu 4 kusů v DP Ostrava a na Slovensku provozuje Tatranské dopravné družstvo jeden kus, který byl v zimě využíván jako skibus. V České republice jsou rovněž provozovány v Praze dva minielektrobusy italského výrobce Breda Menarinibus a jeden elektrobus vzniklý vestavbou baterií do skříně trolejbusu 21TrACI. Tento vůz je ovšem nyní odstaven bez využití v garážích ČAS Znojmo. číst dále
autor: manil, 21. 6. 2011, trvalý odkaz

Reklamní zpravodajství

V červnu na brněnské tramvaje přibyly nové reklamní polepy. Jedná se o červenobílou celovozovou reklamu na fotoaparáty Canon na K2R03 1081 a bokolep České Televize na KT8D5N 1732, který byl dne 11.6.2011 pokřtěn v rámci programu festivalu BMUE na náměstí Svobody.
O reklamu naopak přišla T3M 1555, nyní jezdí v bílém podkladovém laku. číst dále
autor: manil, 20. 6. 2011, trvalý odkaz

3259 zpět v provozu po GO

Po téměř dvouletém odstavení (vůz byl pro špatný technický stav odstaven již v září 2009) se vrátil do provozu trolejbus 14Tr14 ev. č. 3259 po důkladné generální opravě. Nátěr vozu je unifikovaný, obdržel nové přední čelo dle vozů 14TrM, protiskluzovou podlahovou krytinu ALTRO, vnitřní transparent BS120 a klimatizaci kabiny řidiče Janoza. číst dále
autor: Fixi, 13. 6. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové aktuality

Začátkem června byly do provozu po dílenských opravách předány další dvě pisárecké soupravy tramvají. Jedná se o T3G 1626+1631, které prošly generální opravou. Jejich provedení je shodné s předchozími soupravami T3G po GO, nátěr je unifikovaný.
Další soupravou jsou tramvaje T3R.PV 1603+1561 po velké prohlídce. Změnou oproti stavu před opravou je pouze klimatizace kabiny řidiče - nově je použita standardně dosazovaná klimatizace od firmy Janoza CZ. Souprava nese obnovený unifikovaný lak. číst dále
autor: manil, 6. 6. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové novinky

V závěru května byla do provozu po velké dílenské prohlídce předána K2R03 1060. Během VP byla dosazena klimatizace Janoza CZ CoolAir A-80 a polopantograf byl otočen kloubem vzad. Zkušební jízdy 1060 absolvovala v krémově žlutém nátěru, před zařazením do provozu s cestujícími byla polepena reklamní grafikou Autosklo Lassy.
K2 1130II obdržela bokolep upozorňující na divadlo Husa na provázku. V úterý v podvečer byl tento bokolep slavnostně pokřtěn na náměstí Svobody. číst dále
autor: manil, 27. 5. 2011, trvalý odkaz

K2R 1053 po velké prohlídce opět ve žlutém

Po velké dílenské prohlídce byla do provozu vrácena K2R 1053. Stejně jako před VP je laděna včetně interiéru do žlutooranžového nátěru, který poslouží jako podklad pro reklamu společnosti Student Agency.
Při VP byl také vyměněn původní ochlazovač Trav-l-Cool za klimatizaci Janoza CZ CoolAir A-80, dveřní pohony IFE byly nahrazeny dveřními pohony IGE.CZ a polopantograf byl otočen, jak již je u K2R a K2R03 zvykem, kloubem vzad. číst dále
autor: manil, 14. 5. 2011, trvalý odkaz

KT8D5R.N2 1702 po GO v provozu

Po obdržení drážního povolení po generální opravě s dosazením NP článku ML8LF a tedy i změně typu do provozu zasáhla KT8D5R.N2 1702. Jedná se o druhý a poslední vůz ověřovací serie vozů KT8D5 v Brně po GO spojené s výměnou středního článku za nízkopodlažní a tím i se zánikem všech atypických prvků, které vozy ověřovací serie nesly.
Vůz je provedením mírně odlišný od předchozích GO. Dosazeny byly klimatizace kabin řidiče od firmy Janoza, které vyžadují změnu umístění odpojovače-přepojovače. Ten byl stejně jako u vozu 1713 ukryt do bedny vestavěné do zástěny "A" kabiny řidiče, která zasahuje do prostoru cestujících. 1702 také dostala v Brně atypické plastové dveře od firmy SKD, je tak jedinou KT8 s odlišným typem dveří. Dále byla při GO položena protiskluzová podlahová krytina ALTRO a další komponenty běžně dosazované v rámci GO. číst dále
autor: manil, 13. 5. 2011, trvalý odkaz

Nové Škody 13T zaváděny do provozu

V provozu s cestujícími se poprvé v neděli 8.5. objevily první dvě Škodovky 13T z letošní dodávky. Jedná se o ev.č. 1925 a 1926. Všech 5 vozů již obdrželo průkazy způsobilosti, k dnešnímu dni (10.5.) ovšem vozy 1927-1929 do provozu s cestujícími nezasáhly. Jejich vypravení na pravidelné linky lze očekávat v nejbližších dnech. číst dále
autor: manil, 10. 5. 2011, trvalý odkaz

Autobusové novinky

V úterý 3. května 2011 byl do šrotu odvezen vůz B741.1924 5329 (dříve 2319), který poslední více než 2 roky sloužil autoškole DPMB.
Ve stejný den byl také odvezen na generální opravu první letošní vůz B931E. Konkrétně jde o medláneckou 7446. Tento rok by mělo podstoupit GO ve Zlineru celkem 5 vozů B931E. číst dále
autor: Eda, 7. 5. 2011, trvalý odkaz

K2 1130 po VP

V ulicích Brna se na lince s cestujícími koncem prvního květnového týdne objevila K2 1130 po velké dílenské prohlídce. V rámci VP dostala sadu transparentů BUSE, klimatizaci kabiny řidiče Janoza a poptávkové otevírání dveří cestujícími. Nátěr vozu je stejně jako před opravou unifikovaný. číst dále
autor: manil, 6. 5. 2011, trvalý odkaz

KT8 1713 s novým řešením umístění odpojovače po VP

V posledním dubnovém týdnu byla do provozu zařazena tramvaj KT8D5R.N2 1713 po velké dílenské prohlídce. Jedná se o první vůz, u kterého bylo přistoupeno k instalaci klimatizací kabin řidiče Janoza CZ CoolAir A-80 v rámci VP, v předešlých případech byly klimatizace na tramvaje KT8 dosazovány pouze při GO (spojené s dosazením NP článku). Současně se také jedná o první tramvaj v provozu s novým řešením umístění odpojovače "trolej-zem", který byl zastavěn do zástěny "A" kabiny řidiče. V současnosti se tak jedná již o 5. typ řešení umístění a zdostupnění odpojovače.
Toto provedení se velmi podobá řešení odpojovače u tramvají KT8D5N, kde jsou instalované výkonné klimatizace již z výroby. Oproti tomuto typu je však páka odpojovače zakryta skládacími dvířky a celý odpojovač tak musí být zapuštěn hlouběji do zástěny kabiny. To ovšem vyžaduje protáhlejší zástěnu kabiny řidiče, než je u KT8D5N. Tím je znatelně omezen manévrovací prostror u prvních dveří, resp. u posledních dveří při řízení z kabiny "B". Tato skutečnost může působit jako negativní faktor ovlivňující rychlost výměny cestujících nebo komfort nástupu a výstupu cestujících i řidiče. číst dále
autor: BMHD, 27. 4. 2011, trvalý odkaz

Mobilboard i na tramvaji

Od druhé půle dubna 2011 se v ulicích Brna můžeme setkat s první tramvají, která má na své bočnici nalepen obdelníkový reklamní polep ve stylu autobusů - tzv. mobilboard. Jedná se konkrétně o Anitru 1813. Reklama, která je umístěna na levé straně středního článku a částečně překrývá i okna, poutá na možnost objednat si reklamu právě ve formě mobilboardu na www.mobilboard.cz. číst dále
autor: Eda, 23. 4. 2011, trvalý odkaz

T3RF po velké prohlídce

1669+1670 po VP 1669+1670 po VP V pátek 22. dubna jsme opět mohli v pravidelném provozu s cestujícími potkat soupravu 1669+1670, která v předchozích měsících prošla velkou prohlídkou. Při opravě byla čelnímu vozu dosazena klimatizace kabiny řidiče značky Janoza a na celou soupravu byl aplikován unifikovaný nátěr DPMB. Došlo také k úpravě zobrazení diagnostiky tramvaje na panelu řidiče ve stylu ostatních vozů T3R. Přetřením této soupravy do unifikovaného nátěru se Brno definitivně rozloučilo s posledním zástupcem vozů s původním nátěrem dle schématu T3R arch. Patrika Kotase. číst dále
autor: Eda, 22. 4. 2011, trvalý odkaz

Novinky v reklamách

V dubnu o svou celovozovou reklamu přišly K2 1126II, zůstal jí pouze bílý podkladový nátěr, a 1036, ta nyní vozí unifikovaný nátěr. Bez reklamy skončila také souprava T3G 1647+1648, nyní jezdí v unifiku. Naopak nový bokolep dostala červená KT8 1722. Jedná se o reklamu firmy DETA. číst dále
autor: Eda, 22. 4. 2011, trvalý odkaz

3231 zpět v provozu po VP

V polovině dubna se po provedené velké prohlídce vrátila do ulic slatinská 14Tr08 3231. Vůz obdržel nové přední čelo dle 14TrM, protiskluzovou podlahovou krytinu ALTRO, klimatizaci kabiny řidiče Janoza a venkovní naddveřní signalizaci dle autobusů B9xx. číst dále
autor: Fixi, 21. 4. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové aktuality počátku dubna

"A" vůz soupravy na ZJ po VP O prvním dubnovém víkendu byla KT8D5R.N2 1738 opatřena celovozovým reklamním polepem nového bytového komplexu Leskava. Grafické provedení využívá bílého podkladového laku, na kterém jsou nalepeny obrázky domků z komplexu Leskava.
Další novinkou je zařazení soupravy T3G 1605+1617 do provozu s cestujícími po velké dílenské prohlídce. V rámci VP souprava obdržela klimatizaci kabiny řidiče "A" vozu soupravy od firmy Janoza. číst dále
autor: manil, 7. 4. 2011, trvalý odkaz

Další Škoda 13T v Brně

V úterních ranních hodinách byla do Brna dodána nová Škoda 13T ev.č. 1929. Jedná se o poslední tramvaj ze smlouvy uzavřené se Škodou Transportation pro roky 2007 - 2011. Způsob plnění rámcové smlouvy pro následující období let 2012 - 2016 prozatím není stanoven.
Poslední Škoda 13T nese výr. č. 9809 a její jméno bude Karolínka. číst dále
autor: manil, 5. 4. 2011, trvalý odkaz

Dvě nové lodě přijely do Brna

Po náročné čtyřdenní cestě projely ve čtvrtek 31. března po poledni branami areálu lodní dopravy dva trajlery s novými loděmi pro Brněnskou přehradu. Dostanou, jak jsme již zmínili, jména partnerských měst města Brna - Vídeň a Utrecht. Na hladinu ale hned nevyplují, musí se nejprve podrobit dokončovacím pracem. Ty zahrnují například lakování do červeno-modrých barev, montáž kamerového systému nebo montáž kabiny kapitána a zábradlí na horní palubě. Po dokončení těchto úprav se konečně podívají na vodu, před zahájením ostrého provozu ale nejprve podstoupí několik zkušebních plaveb.

Slavnostního uvedení do provozu se podle plánu dočká jako první loď Vídeň, a to dne 14. května. V tento den si zároveň připomeneme výročí 65 let lodní dopravy (první lodě na tehdy Kníničské přehradě vypluly 5. května 1946). O dva týdny později, 28. května, bude pak slavnostně na hladinu spuštěna loď Utrecht, tentokrát při příležitosti zahájení letošního ročníku festivalu Brno - město uprostřed Evropy.

Ti, kdo se nemohou dočkat provozu lodí na přehradě, mohou přijít do přístaviště v Bystrci už 16. dubna. Na tento den je na desátou hodinu naplánováno již tradiční slavnostní zahájení plavební sezóny s nástupem kapitánů, o půl jedenácté pak vyplují lodě na krátkou okružní plavbu, při níž se bude moci zdarma svézt i veřejnost, a v 11:30 pak vypluje první pravidelný spoj podle letošního plavebního řádu.

Pro úplnost ještě doplňme pár technických údajů nových lodí, shodných také s již rok provozovanou lodí Lipsko:
Délka trupu: 25 m
Šířka trupu: 6,22 m
Maximální ponor: 1,15 m
Hmotnost prázdné lodi: 58 t
Obsaditelnost: 200 osob
Max. rychlost: 15 km/h
Výtlak: 90 t číst dále
autor: Miky, 31. 3. 2011, trvalý odkaz

Novinky mezi trolejbusy

Na samém konci března zavítaly po generální opravě do ulic hned dva trolejbusy. Prvním je 14Tr17/6M 3278. Vůz obdržel protiskluzovou podlahovou krytinu ALTRO, vnitřní panely BS120 a klimatizaci kabiny řidiče Janoza. Nalakován byl v ÚD Medlánky, má tedy i světlý interiér. Druhým "znovuzrozencem" je 21Tr 3035 (poslední standardní 21Tr, která prošla GO), které byla také namontována klimatizace Janoza a i tento vůz má světlý interiér.
Pro vícero technických závad byl odstaven trolejbus 14Tr08 3212, jeho opětovné zprovoznění je velmi nepravděpodobné. Vzhledem k probíhající GO vozu 3218 se tak v provozu objevují poslední dva vozy v původním krémovém laku, a sice poslední dva letité vozy 14Tr 7. série - 3194 a 3199. Jsou to současně vůbec poslední vozy nesoucí krémový nátěr z celého vozového parku DP.
Do provozu zasahuje již také poslední vůz 14TrM v původním provedení, a sice ev. č. 3274. Na voze 3231 je dokončována velká prohlídka, při které mj. obdržel nové přední čelo dle vozů 14TrM. číst dále
autor: Fixi, 30. 3. 2011, trvalý odkaz

Novinky v tramvajovém vozovém parku

V posledním březnovém týdnu byla do provozu po generální opravě uvedena souprava T3G 1613+1614. Provedení GO se shoduje s předešlými vozy T3G. První vůz soupravy, 1613, je vybaven klimatizací kabiny řidiče Janoza CZ CoolAir A-80, všechny dveře jsou ovládány dveřními pohony od firmy IGE.CZ. Ovládání vozů je nyní ruční, dosazeny byly ruční řadiče Alfa Union s funkcí mrtvého muže a integrovaným tlačítkem zvonce, původní lisovaný gumový koberec byl nahrazen protiskluzovou podlahovou krytinou ALTRO v brněnském "puntíkovaném" provedení. Motorgenerátory byly vyměněny za statické měniče Alstom, které byly vytěženy z vyřazovaných vozů T3M, brzdové odporníky, které maří nerekuperovanou energii, byly přesunuty na střechu. Původní sběrače proudu byly doplněny o elektrické stahováky. U této soupravy došlo v rámci GO k záměně "A" a "B" vozu, před opravou jezdila ve složení 1614+1613. Nátěr obou vozů je unifikovaný.
Dne 29.3.2011 byla dodána předposlední letošní tramvaj Škoda 13T. Obdrží ev.č. 1928. číst dále
autor: manil, 29. 3. 2011, trvalý odkaz

T6A5 1219+1220 po velké prohlídce

Po velké dílenské prohlídce se v pondělí 28. března 2011 do provozu s cestujícími podívala dvojice tramvají T6A5 1219+1220. V rámci VP byl oběma vozům obnoven unifikovaný lak, prostor všech dveří nyní sledují kamery firmy Avenet a umožňují tak řidiči lepší přehled o pohybu cestujících okolo nich. Jako posledním tramvajím v Brně byly této soupravě demontovány nevyhovující dveřní pohony BODE a nahrazeny jednoduchým a spolehlivým zařízením od brněnské firmy IGE.CZ. číst dále
autor: manil, 28. 3. 2011, trvalý odkaz

Dodávka Škody 13T 1927 do Brna

Ve středu 23. března 2011 byla do Brna na silničním traileru přivezena další tramvaj Škoda 13T. Obdržela ev.č. 1927. V letošním roce zbývá dodat 2 tramvaje, očekávány jsou v nejbližších dnech. číst dále
autor: manil, 25. 3. 2011, trvalý odkaz

Další změny v reklamách

Během března 2011 byla ze soupravy T3P 1628+1629 stržena modro-žlutá reklama Tchibo. Naopak reklamního bokolepu se dočkala souprava 1645+1646, upoutává na Nákupní centrum Královo Pole. číst dále
autor: Eda, 22. 3. 2011, trvalý odkaz

Další 13T v Brně

V pátek 18. března 2011 do Brna dorazil silniční trajler s další novou tramvají. Vůz Škoda 13T dostane číslo 1926, jméno Hanička a zařadí se po bok předešlých vozů stejného typu do vozovny Medlánky. Pro úplnost dodejme, že tramvaj má v lichých článcích uspořádání interiéru dle nového schématu bez podélného sezení. V nejbližší době očekáváme také dodávku zbylých 3 vozů Škoda 13T z letošní objednávky. číst dále
autor: Eda, 21. 3. 2011, trvalý odkaz

Další tramvajové aktuality

Anitra 1812 s novou reklamou V polovině března obdržela novou celovozovou reklamu Anitra 1812. Jedná se o poutač na partnerství měst Brna a rakouského Sankt Pöltenu. Grafické provedení reklamy je velmi podobné s již strženým polepem Anitry 1810, která upozorňovala na partnerstvi Brno - Stuttgart, poslední díl ovšem není žlutý, ale bílý.
Další novinkou je úterní dodání skříně na druhé letošní VarioLF2R.E. Jedná se o budoucí ev.č. 1102II. číst dále
autor: manil, 17. 3. 2011, trvalý odkaz

První Škoda 13T z dodávky pro rok 2011 v Brně

1925 na technicko-bezpečnostní zkoušce V ranních hodinách v úterý 15. března 2011 byla do Brna dodána nová tramvaj Škoda 13T ev.č.1925. Jedná se o první vůz ze série dodávek pro rok 2011, v následujících týdnech DPMB očekává dodání dalších čtyř kusů.
O den dříve byl do Brna přivezen skelet pro budoucí tramvaj VarioLF2R.E 1114II, která bude zkompletována v Ústředních dílnách dopravního podniku. číst dále
autor: manil, 15. 3. 2011, trvalý odkaz

Nový bokolep

1128 s novým bokolepem V březnu se K2 1128II dočkala výměny bokolepu. Původní reklama T.S. Bohemia byla vyměněna za poutač na oční studio Aleše Žejdla. Naopak z K2T 1038 byl bokolep na zmíněné oční studio stržen. číst dále
autor: Eda, 12. 3. 2011, trvalý odkaz

1734 opět s reklamou

V první půli března se KT8D5N 1734 opět dočkala celovozové reklamy. Na její červený podkladový nátěr jí byla nalepena černá grafika brněnského rádia Kiss Hády. číst dále
autor: Eda, 10. 3. 2011, trvalý odkaz

T3T 1630+1627 po velké prohlídce

T3T 1630 na zkušební jízdě po VP V poslední únorové dekádě byla do provozu po velké dílenské prohlídce předána jediná souprava svého typu v Brně - T3T 1630+1627. Během VP byl obnoven unifikovaný nátěr, oba vozy obdržely sadu digitálních transparentů BUSE a nové dveřní pohony IGE.CZ s ochranou proti sevření. Další novinkou je dosazení klimatizace kabiny řidiče od firmy Janoza CZ. číst dále
autor: manil, 1. 3. 2011, trvalý odkaz

3281 zpět v provozu po VP

V neděli 27. února 2011 se pravděpodobně poprvé po provedené generální opravě v provozu ukázala 14TrM 3281. Vůz byl dovybaven vnitřním informačním panelem BUSE BS210 a klimatizací kabiny řidiče Janoza CZ CoolAir A-80. Oproti několika předchozím vozům však zůstal interiér v tmavých barvách. číst dále
autor: Fixi, 28. 2. 2011, trvalý odkaz

Konec dalších reklam na K2

V druhé půli února 2011 o reklamu přišly 2 pisárecké K2. Výrazná žlutá 1053 už nevozí polepy Student Agency (v brzké době ji čeká VP), druhou tramvají je 1097, té zůstal po stržení reklamy jen unifikovaný nátěr. číst dále
autor: Eda, 23. 2. 2011, trvalý odkaz

RT6 1802 v provozu!

Je tomu již více jak 10 let, co jsme mohli naposled v provozu s cestujícími vidět RT6N1 1802. Dnes, 17. února 2011, jsme se ale opět dočkali. Třetí sestra (jak je jí mezi fandy někdy přezdíváno) totiž byla v brzkých ranních hodinách vypravena na jeden z pravidelných kurzů vyhrazených pro RT6, a to 00304.
Zprovoznění tramvaje po tolika letech nebylo nic jednoduchého. V rámci něho byly opraveny či vyměněny problémové komponenty a aplikovány zkušenosti s laděním software nabyté při zprovozňování předchozích dvou RT6 (1801 a 1803). V neposlední řadě byla také dosazena modernější brzda středního podvozku od firmy DAKO. Zprovozňování spojené s odladěním trvalo přibližně rok a z většiny probíhalo v ústředních dílnách DPMB v Medlánkách. Nezbývá než doufat, že 1802 bude mít štěstí a vydrží v pravidelném provozu bez výraznějších poruch co nejdéle. číst dále
autor: Eda, 17. 2. 2011, trvalý odkaz

Reklamní aktuality

V půli února 2011 o své reklamy přišly 2 pisárecké soupravy. Nejdříve to byla dvojice T3R.PV 1655II+1656II, která předtím vozila CVR McDonalds, pár dní poté potkal stejný osud i reklamu T-mobile na T3G 1607+1611. číst dále
autor: Eda, 15. 2. 2011, trvalý odkaz

Vyřazování lodí z Brněnské přehrady pokračuje

Bratislava ve svém novém působišti Jak už bylo zmíněno na konci článku rekapitulujícího změny ve vozovém parku za loňský rok, po lodi Lipsko, která poprvé vyplula v roce 2010, budou v letošním roce následovat dvě nové lodě se jmény Utrecht a Vídeň. S tím souvisí vyřazení starších lodí Praha (r. v. 1953) a Bratislava (r. v. 1956). Bratislava našla podobné využití jako před rokem Pionýr, stane se součástí sportovního areálu U Hrocha, který má letos vyrůst na levém břehu Svratky u ulice Veslařské v Jundrově. Sem také byla loď 4. února dovezena. Prodána byla i Praha, o kterou projevil zájem Camp Bítov u Vranovské přehrady. Loď nyní čeká v areálu přístaviště v Bystrci naložena na trajleru a na cestu do Vranova nad Dyjí by měla vyrazit v noci z úterý 8. na středu 9. února.

Letošní nové lodě by měly do Brna dorazit v průběhu března až dubna. V roce 2012 nás pak čekají další dvě nové lodě, které završí proces obnovy lodního parku DPMB. Z pravidelného provozu tak budou odstaveny poslední dvě lodě z 50. - 60. let. Vyřazena bude ale pravděpodobně pouze loď Veveří, Dallas by měl zůstat zachován jako muzejní exponát.

Přehled brněnských lodí najdete také v evidenci. číst dále
autor: Miky, 6. 2. 2011, trvalý odkaz

Nové 13T v provozu

1922 ve smyčce Červinkova V úterý 1. února do provozu s cestujícími poprvé zasáhla pětice nejnovějších vozů Škoda 13T s novým, kapacitnějším interiérem bez sedaček kolmo ke směru jízdy. Od tohoto dne se s těmito vozy budeme v ulicích Brna potkávat běžně. Vypravovány budou na stejné linky jako předešlé vozy s podélným sezením v interiéru. číst dále
autor: Eda, 2. 2. 2011, trvalý odkaz

9. VarioLF2 v provozu

První únor byl prvním dnem, kdy se v provozu s cestujícími objevila rekonstruovaná tramvaj VarioLF2 1109II. Původní vůz K2 stejného evidenčního čísla byl již v prosinci 2010 sešrotován. Jen dodejme, že pro letošní rok očekáváme další 2 tramvaje VarioLF2, a to konkrétně 1102 a 1114. číst dále
autor: Eda, 1. 2. 2011, trvalý odkaz

Autobusové aktuality

Ve čtvrtek 27. ledna se z generální opravy ve zlínské firmě Zliner vrátil již 11. vůz B941 - 2348. Dokončována je také oprava posledního generálkovaného vozu B941 2349. Jeho návrat očekáváme během února.
V druhé půli ledna se na bočnicích Citelisů a Citybusů začaly objevovat mobilboardy z aktuální reklamní kampaně prodejce nábytku IKEA. Jde o 3 různé varianty reklamy - zelená, modrá a růžová, přičemž každá je zastoupena na 6 vozech. Jejich evidenční čísla najdete v evidenci. číst dále
autor: Eda, 31. 1. 2011, trvalý odkaz

Trolejbusové novinky

Poslední dny provozu 3193 s cestujícími. Je tomu již skoro 2 roky, co byl z pravidelného provozu odstaven trolejbus 14Tr07 ev. č. 3193. V tu dobu ještě nikdo netušil, že odstavení tohoto vozu nebude znamenat brzkou šrotaci a zánik dalšího zástupce krémových brněnských trolejbusů. Do hry ale vstoupila firma Czetro, které byl vůz pronajmut pro zkoušky nových komponent vyráběných touto firmou z Ostrova nad Ohří. Krátce po odstavení byly z vozu demontovány sedačky a část interiéru, aby zkoušky mohly začít. Vše nakonec ale dopadlo tak, že po krátkých testech vůz téměř 2 roky stál nehybně odstaven ve vozovně Slatina. Konec tomuto čekání dal až 27. leden 2011, kdy byl vůz odtažen do kovošrotu.
Jak jsme zmiňovali již v rekapitulaci změn ve vozovém parku v roce 2010, v roce letošním nečekají Brno žádné nové trolejbusy. Opak ale platí o opravách a rekonstrukcích vozidel závislé silniční trakce. Do velké prohlídky například v poslední době naběhl i první zástupce typu 22Tr - vůz 3602. Zbývá také již jen jeden vůz 21Tr bez provedené GO, a to 3040II. I v seznamech brněnských vozů typu 14Tr17/6M bychom našli již jen jeden vůz bez rekonstrukce - 3274. Za zmínku také stojí plánovaná oprava posledních (a nyní odstavených) vozů 14Tr14 3259 a 3260. Dále také probíhají VP vozů 15Tr, nyní se jí podrobuje vůz 3501. Snad se povede kvalitními opravami vozů alespoň částečně zalepit výpadek v dodávkách nových trolejbusů, který trvá již druhý rok. číst dále
autor: Eda, 29. 1. 2011, trvalý odkaz

Tramvajové reklamní aktuality

Bílé vozy nyní rozhodně nejsou v Brně výjimkou. Čerstvě mezi ně patří i 1654 Během prosince 2010 a ledna 2011 došlo k drobným změnám ve stavech tramvajových reklam. Jejich přehled najdete níže:
- K2 1124II a 1128II dostaly na dveřní stranu bokolep na e-shop T.S. Bohemia.
- K2 1110 vozila od prosince do první poloviny ledna bokolep upozorňující na Tříkrálový koncert v Městském divadle Brno.
- T3P 1623 nově nese bokolep na Optiku Richter.
- o své reklamní nátěry v průběhu prosince a ledna přišly tramvaje: K2 1102, T3G 1621 a 1645+1646, T3R.PV 1654II, KT8D5N 1734 a KT8D5R.N2 1738. Všechny zmíněné vozy jsou nyní ke spatření ve svých podkladových jednobarevných lacích. číst dále
autor: manil, 28. 1. 2011, trvalý odkaz

Křest nových tramvají Škoda 13T

kmotřenky nových tramvají Krátce po poledni se ve čtvrtek 27.1. uskutečnil v tramvajové smyčce Pisárky za účasti primátora města Brna Romana Onderky, zástupců DPMB, a.s., výrobce tramvají Škoda Transportation a.s. a opata Evžena Lukáše Martince křest pěti nových tramvají Škoda 13T ev.č. 1920 - 1924. Tramvaje dostaly jména Verunka, Zuzanka, Anička, Boženka a Danuška, "kmotřenky" jim při křestu dělaly stejnojmenné holčičky ve věku mezi 5 - 8 lety.
Nové tramvaje budou ve velmi blízké budoucnosti nasazeny do provozu s cestujícími, kteří jistě ocení pozměněný interiér v lichých článcích. Sedadla, která jsou v prvních 19 kusech umístěna ve dvou řadách proti sobě kolmo ke směru jízdy byla uspořádána tak, aby cestující seděli pouze čelem nebo zády ke směru jízdy. Nové uspořádání míst k sezení 2 + 1,5 tak přispělo ke zvýšení celkové obsaditelnosti vozidla.
V průběhu roku 2011 bude do Brna dodáno dalších 5 nových tramvají Škoda 13T. Dodávky v dalších letech zůstávají předmětem dohody mezi městem Brnem a výrobcem Škodou Transportation, a.s. číst dále
autor: manil, 27. 1. 2011, trvalý odkaz

3249 zpět v provozu po VP

Dne 19. 1. 2011 se do provozu po velké prohlídce vrátila husovická 14TrR 3249. Vůz nedoznal žádných výrazných změn, kromě doplnění venkovní naddveřní signalizce dle autobusů Karosa B9xx, sedadla jsou nově potažena tmavě šedou s tečkami v odstínech modré podle vzoru tramvají. číst dále
autor: Fixi, 20. 1. 2011, trvalý odkaz

Dodávka tramvají 13T pro rok 2010 je již kompletní

V úterý 11. ledna 2011 byla na speciálním trajleru do vozovny Medlánky přivezena další tramvaj typu Škoda 13T. Vůz, který dostane evidenční číslo 1924 a jméno Danuška, tak uzavřel 5kusovou sérii, která byla objednána na rok 2010. Pro rok letošní je v plzeňské Škodě objednáno rovněž 5 vozů tohoto typu. číst dále
autor: Eda, 11. 1. 2011, trvalý odkaz

15TrM 3508 v provozu po VP

3508 po VP Dne 7. 1. 2011 se do pravidelného provozu po VP vrátil trolejbus Škoda 15TrM ev. č. 3508. Při velké prohlídce byl vyměněn osvěžovač Trav-l-Cool za klimatizaci Janoza CZ CoolAir A-80, trolejbus dostal nově protiskluzovou podlahovou krytinu ALTRO a venkovní naddveřní signalizaci po vzoru autobusů Karosa B9xx. Lak vozu byl poprvé u typu 15Tr proveden ve vozovně Medlánky, díky čemuž je nyní interiér vozu laděn do světlých barev (potahy tradičně černé, madla oranžová). Vzhledem k zajížděcí proceduře se vůz několik prvních dní objevuje pod křídly vozovny Komín. číst dále
autor: Fixi, 9. 1. 2011, trvalý odkaz

Rekapitulace změn ve vozovém parku DPMB v roce 2010 a výhled na rok 2011

Souprava nových VariíLF2 na lince 1 Rok se s rokem sešel a opět tu máme leden. Podobně jako minulý rok i nyní si dovoluji na tomto místě uvést krátké shrnutí změn a novinek ve vozovém parku v uplynulém roce.



» číst celý text... číst dále
autor: Eda, 5. 1. 2011, trvalý odkaz

Další 13T v Brně

V noci na 30. 12. 2010 byla do Brna přivezena a následně v ranních hodinách složena ve vozovně Medlánky další, již 23. tramvaj typu Škoda 13T. Vůz dostal evidenční číslo 1923, jméno Boženka a společně s předchozími 3 dodanými vozy z loňské dodávky čeká na vyřízení potřebných formalit, aby mohl být zařazen do pravidelného provozu s cestujícími. Poslední vůz ze série pro rok 2010 bude dodán do konce prvního lednového týdne. číst dále
autor: Eda, 4. 1. 2011, trvalý odkaz