Novinky ve vozovém parku DPMB - rok 2017

« předešlý rok 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 následující rok »

Zimní novinky ve vozovém parku trolejbusů

trolejbusy 3277 a 3268 na hale vozovny Husovice v dubnu 2015, aktuálně tyto vozy do provozu nezasahují trolejbus 3064 ve vozovně Komín nové návěsti - Rychlostní trolejová výhybka a Diodový úsekový dělič V průběhu zimy bylo možné zaregistrovat některé změny ve vozovém parku související s postupnou obnovou vozového parku. Do provozu byl zařazen trolejbus 3061/II (ex 55) odkoupený v minulém roce od Dopravního podniku města Jihlavy. Byla na něm provedena celková oprava, při níž byl vůz unifikován s brněnskými trolejbusy typu 21Tr. V dílnách se nacházejí i zbylé dva původně jihlavské trolejbusy 21Tr, které budou zařazeny do provozu s cestujícími pod evidenčními čísly 3062/II a 3063/II. Vůz 21TrAC 3064/II odkoupený z Hradce Králové zatím čeká na přistavení do dílen.
Postupně také dochází k odstavování starších trolejbusů typů 14Tr a 15Tr. Kromě vozů 3245, 3246 a 3247, které byly odkoupeny dopravním podnikem ukrajinského města Černovice, kam byly v závěru roku 2016 odvezeny na tahačích, jsou odstaveny vozy 3240, 3268, 3272 a 3501. Ve většině případů se tak stalo z důvodu nájezdu km do prohlídek. Z porovnání počtu zařazených a vyřazených vozidel vyplývá nedostatek trolejbusů, jenž je řešen, v poslední době častými, zápůjčkami vozů mezi vozovnami.
V dílnách se však nenacházejí pouze trolejbusy odkoupené z jiných měst, které budou do provozu v Brně teprve zařazeny, ale také zde probíhají periodické generální opravy vozů typu 21Tr. V současnosti mezi tato vozidla patří 3019 a 3029. Na trolejbuse 3014 již byla oprava dokončena a čeká na opětovné zařazení do provozu. Nelze opomenout renovaci historického trolejbusu TMB typu 8Tr (ev. č. 141). V areálu vozovny Komín též probíhala kompletace parciálního trolejbusu SOR TNB 12 (ev. č. 3703) – tomuto vozidlu bude věnována samostatná aktualita.
Poslední zmínka, byť nepatří přímo ke změnám ve vozovém parku, je úprava předpisu Návěstní soustava. Nejviditelnější změnou jsou nové návěsti instalované v síti brněnské MHD. Pro trolejbusovou dopravu jsou to návěsti Rychlostní trolejová výhybka a Diodový úsekový dělič.

(Autor: Lukin, 10. 2. 2017, Trvalý odkaz)
 

KT8D5N 1734 po generální opravě

1734 po GO Ve čtvrtek 19. 1. 2017 byla po generální opravě poprvé vypravena tramvaj ev. č. 1734 do běžného provozu s cestujícími. V pořadí již třetí generální oprava tramvaje typu KT8D5N byla realizována mezi červnem a prosincem loňského roku.

Provedení opravy je shodné s předchozími realizovanými vozy 1729 a 1731. Mezi nejzásadnější změny patří modernizace stanoviště řidiče zahrnující instalaci kolizní kamery, rekonstrukci diagnostického systému, výměnu přístrojů, spínačů a změnu jejich rozvržení na ovládacím pultu, výměnu ručního řadiče a klimatizace. Z dalších změn jmenujme například instalaci kamerového systému pro sledování salonu pro cestující, nebo výměnu původních elektrických nájezdových plošin pro vozíčkáře za mechanicky ovládané.

Další GO tramvají typu KT8D5N očekáváme, vzhledem k počtu najetých kilometrů, až v roce 2018.

(Autor: Ondra K., 28. 1. 2017, Trvalý odkaz)
 

Velké prohlídky tramvají KT8D5R.N2 v roce 2016

1723 na ZJ po VP Tramvaje KT8D5R.N2 vznikaly rekonstrukcí původních vozů KT8D5 v letech 2002 až 2014. Koloběh velkých prohlídek byl zahájen v roce 2008 a kontinuálně tak běží již téměř 10 let. Nejinak tomu bylo v loňském roce, a bude tomu i v roce letošním.

Během roku 2016 postupně absolvovaly VP vozy evidenčních čísel 1713, 1727, 1716, 1708, 1723, 1702. Rozsah a provedení prohlídek je u všech vozů v podstatě totožný. Vizuálně nejmarkantnější změnou je obnovení unifikovaného laku a oprava poškozených oken reparačními fóliemi. Jedinou výjimku představuje vůz 1716, který dosud neprošel přesunutím odpojovače trolej-zem a instalací klimatizačních jednotek kabin řidiče. Obě tyto změny byly realizovány až při aktuální VP. Odpojovač trolej-zem byl přesunut ze stropu A kabiny řidiče do její zástěny a do stropu obou kabin byly dosazeny klimatizace Waeco CoolAir RT-880.

Jak již bylo předesláno v úvodu, VP budou pokračovat i v roce letošním. Prozatím lze předpokládat provedení VP na tramvajích evidenčních čísel 1704, 1705, 1715, 1720 a 1725.

(Autor: Ondra K., 23. 1. 2017, Trvalý odkaz)
 

Zimní reklamní aktuality

1044 s CVR Zoo 1614 již bez reklamy Během první poloviny letošní zimy jsme mohli zaznamenat poměrně výrazné snížení počtu reklamních tramvají. Celkově ubylo hned 5 reklamních polepů a nová reklama přibyla pouze jediná.

Onu jedinou novou reklamu představuje celovozový polep propagující brněnskou ZOO, jejž vozí tramvaj K2T 1044. Reklama je laděna do světlého odstínu zelené a oranžové barvy.

Ukončených reklam bylo tentokrát nebývale velké množství. Jako první přišla o reklamu ING tramvaj T3G 1614. Reklama z druhého vozu soupravy 1613 byla stržena až o několik dní později, přičemž mezitím byla dvojice 1613+1614 nasazována do provozu. Další zrušenou reklamou byl bokolep Löw-Beer na tramvaji T3G 1609. Zrušením reklam na vozech 1609, 1613 a 1614 nastala neobvyklá situace, kdy žádná tramvaj T3 nenese reklamu; s výjimkou soupravy 1609+1621, která je v bílém podkladovém laku, mají všechny standardní unifikovaný nátěr. Dále byly strženy celovozové reklamy Scott z vozu 1718, Rádio Kiss Hády z vozu 1734 a 70. výročí lodní dopravy z tramvaje 1575. Všechny uvedené vozy nyní vozí unifikovaný lak.

Pro úplnost uveďme, že ve svátečním období byl krátkodobě nalepen také tradiční bokolep s vánočním přáním dopravního podniku. Stejně jako loni, i letos posloužila jako podklad bílá tramvaj K2P 1032.

(Autor: Ondra K., 21. 1. 2017, Trvalý odkaz)
 

Velké prohlídky tramvají Anitra v roce 2016

Anitra 1806 první den v provozu po VP Anitra 1805 na ZJ po VP Provoz tramvají Anitra byl zahájen v roce 2003 a poslední vozy byly dodány začátkem roku 2006. V roce 2015 se tedy první Anitry začaly počtem ujetých kilometrů blížit k hranici 600 000 km určené pro provedení velké prohlídky. V druhé polovině roku 2015 byl proto cyklus prvních VP zahájen. První dokončenou tramvají se stala v listopadu Anitra evidenčního čísla 1814 (První tramvaj Anitra po VP).

V roce 2016 proces velkých prohlídek pokračoval vozy evidenčních čísel 1819, 1820, 1816, 1811, 1821 a 1805. Provedení prohlídky je u všech vozů totožné. Největší a jedinou zásadní novinkou je instalace kamerového systému se záznamem pro sledování prostoru pro cestující a kolizní kamery snímající prostor před vozidlem. Všechny vozy současně obdržely obnovený unifikovaný lak s pozměněným barevným schématem na čelech v prostoru kolem předních světlometů a zadních skupinových svítilen, kdy černé lakování nahradila bílá barva. Některým vozům byla v rámci prohlídek opravena poškozená okna od vandalů pomocí reparačních fólií.

Koncem roku 2016 byl ještě rozpracován vůz ev. č. 1818, jehož dokončení lze čekat v příštích měsících. VP tramvají Anitra budou pokračovat i během letošního roku, předpokládaná evidenční čísla, která by se měla VP dočkat, jsou 1807, 1809, 1810 a 1817, operativně však může dojít ke změnám.

(Autor: Ondra K., 14. 1. 2017, Trvalý odkaz)
 

Rekapitulace změn ve vozovém parku DPMB v roce 2016 a výhled na rok 2017

13T6 1931 vypravená netradičně na linku 4 Jedno z nejnovějších Varií, vůz 1131, míří na lince 11 z Lesné Jako již tradičně se začátkem nového roku přinášíme aktualitu shrnující nejdůležitější a nejzajímavější změny nejen ve vozovém parku DPMB v roce 2016. V následujících odstavcích se také dočtete o plánech na rok následující.
» celý text...

(Autor: Jakub S., Miky, 7. 1. 2017, Trvalý odkaz)
 
« předešlý rok 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 následující rok »

Aktualizace: Eda, Miky, manil a další. Uvítáme jakékoliv upřesnění a doplnění. Můžete tak učinit nejlépe v diskuzním fóru nebo na výše uvedené mailové adrese.

ikonka rss Nyní můžete sledovat aktuality na BMHD i pomocí své RSS čtečky: RSS feed

ikonka Twitteru Máme i účet na twitteru: @BMHDcz

ikonka Instagramu A zajímavé fotky z provozu dáváme na náš instagramový profil: BMHD.cz

© BMHD (2002 - 2017)