Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Ostatní - rok 2010

Letní autobusové novinky v IDS JMK

Během července až září 2010 došlo k zařazení několika nových vozů Crossway LE v délce 12,8 metru u společnosti VYDOS - dne 19.7.2010 byl zařazen vůz 7B3 9520, začátkem září 2010 pak vozy 7B3 9801, 7B3 9802, 7B3 9803 a 7B3 9804. Všechny vozy jsou vybaveny pro provoz na linkách IDS JMK.

Jako náhradu za požárem zničený MAN 2B4 5694 zařadila do svého vozového parku společnost Tourbus dne 2.9.2010 ojetý autobus Irisbus Magelys, který obdržel RZ 7B3 2270 a je přednostně určen na zájezdovou dopravu.

Koncem prázdnin také došlo k odprodeji části vozového parku dopravce ČAS Znojmo - neznámý dopravce odkoupil v srpnu autobus Karosa B732.00 ZN 63-02 (nyní 5T7 9347), společnost SAD Trnava pak odkoupila městské autobusy Karosa B952 (RZ 5B7 2062 a 1B8 1922) a autobus Karosa B932E RZ ZNA 38-06, které se nyní objevují na MHD v Přerově. číst dále
autor: mauricio, 8. 9. 2010, trvalý odkaz

Červený SOR BN 12 u ČSAD Tišnov

Testovací SOR ČSAD Tišnov na lince 71 Testovací SOR na lince 71 V druhé půli března 2010 dopravce ČSAD Tišnov zařadil do zkušebního provozu celočervený SOR BN 12 RZ 3E9 8158. Testovací provoz, který by měl probíhat výhradně na tišnovském pořadí linky 41 (zajišťuje i vybrané odjezdy na lince 71), bude pokračovat až do 30. dubna, kdy bude autobus navrácen výrobci. Ač je vůz vybaven potahy sedadel, které známe z Bratislavy, dle upřesnění výrobce se jedná pouze o testovací vůz bez bližšího určení cílového zákazníka. Všechny fotky tohoto vozu naleznete ve fotogalerii. číst dále
autor: Eda, 23. 3. 2010, trvalý odkaz

Zajímavá aktualita z vozovny Komín

V těchto dnech dochází ve vozovně Komín k zajímavé změně, která se týká trolejového vedení. Vjezdové stavěcí výhybky odstavné plochy v patře vozovny budou nově stavěny dálkově, a to přímo z haly denního ošetření; pracovník - stavěč - tedy podle potřeby navolí stopu, na kterou chce najet, a dále se již o nic nestará, neboť cesta se nastaví sama. Navíc budou "zavyhýbkovány" i dvě překládací stopy, čímž kromě dosavadního proudového stavění výhybek odpadne i manipulace se sběrači, upraveno bylo i velmi nešťastné původní řešení jednoho úsekového děliče umístěného bezprostředně za proudovou výhybkou v jejím "zavřeném" směru. Novinku lze nalézt i na výjezdu z vozovny - sjížděcí výhybky na konci odstavné plochy se doposud sbíhaly do "angličanu", který se po dřívější úpravě z proudově stavěného na rádiově stavěný ukázal jako nepříliš spolehlivý. Nově se na místě této zajímavé a ve své době ojedinělé trolejové armatury objevila jediná sjížděcí výhybka bezprostředně následována rádiem řízenou výhybkou, která zajišťuje klasický výjezd vozů buď levými vraty směrem k ulici Hlavní, nebo pravými vraty směrem do Jundrova. číst dále
autor: Verusha, 15. 1. 2010, trvalý odkaz