Druhé a poslední VarioLF2R.E pro rok 2013 nese ev. č.
1127III. Postaveno bylo v ústředních dílnách DPMB jako rekonstrukce původního vozu K2
1127II, který v únoru letošního roku na Vídeňské ulici najel do 13T
1909. Kvůli poškození předního čela bylo rozhodnuto přistavit k rekonstrukci právě vůz
1127II místo původně plánované
1082.
Premiéru na lince s cestujícími si VarioLF2
1127III odbylo dne 22. srpna 2013 na odpolední části děleného kurzu 00513. Jeho provedení je shodné s prvním letošním vozem
1108II. Má tedy klimatizaci kabiny řidiče značky Konvekta, všechna okna s posuvným vrchním dílem, topné jednotky salonu Tribotec, podlahovou krytinu ALTRO v tmavě šedém vzoru atd. VarioLF2
1127III je stejně jako
1108II koncipováno jako přední vůz v případě spojování do souprav, a to z důvodu plánovaného řazení všech VariíLF2 jako první vozy v soupravách VarioLF2 + VarioLF. Pod předním čelem se nachází skládací spřáhlo, které je překryto odnímatelným krytem, zadní spřáhlo je pevné a je opatřeno zásuvkou "vzoru Olomouc", která umožňuje užití krátkého propojovacího kabelu mezi vozy.
Zmiňované soupravy "dlouhé + krátké" Vario budou od konce léta postupně zaváděny do provozu a budou tak nahrazovat soupravy VarioLF+VV60LF+T3R.EV (trojčata) a soupravy 2x VarioLF2. První taková souprava se již zkouší v ústředních dílnách ve složení
1099II+
1523II, které čerstvě prošly VP, při níž byly upraveny pro provoz v takové soupravě. Po najetí předepsaných kilometrů bez cestujících bude Vario
1523II převedeno do Pisárek a bude společně s
1099II uvedeno do zkušebního provozu s cestujícími.