V dubnu 2014 bylo dokončeno několik velkých dílenských prohlídek. Jedná se o vozy T3G
1609+
1621, K2T
1044, K2P
1086 a
1116 a KT8D5R.N2
1710. Mimo
1710 pocházejí všechny zmíněné vozy z pisárecké vozovny. Všem vozům byla při velké prohlídce nebo krátce po ni doplněna klimatizace kabiny řidiče Janoza CoolAir A-80. Vozům
1609+
1621 byl při VP obnoven bílý nátěr a byly u nich vyměněny původní dveřní pohony ČKD za nové od firmy Alfa Union s funkcí ochrany proti sevření cestujícího. Tramvaje
1044,
1086,
1116 a
1710 jsou v unifikovaném nátěru.
1044 byl navíc vyměněn ruční řadič Lekov KRD 42 za Alfa Union HH 230 39 s integrovaným tlačítkem výstražného zvonce v páce řadiče.
Po více než půlroční odstávce byla po opravě statických měničů zprovozněna KT8D5N
1730. Krátce po zprovoznění byla opatřena reklamním polepem upozorňujícím na letošní výročí 145 let MHD v Brně.
Mezi další novinky v kategorii reklam na tramvajích patří vůz T3G
1645 s novým reklamním bokolepem Galerie Vaňkovka CZ.KOMIKS. Naopak o celovozové reklamy přišly Anitra
1820 a VarioLFR.E
1599II.
Tramvaje VarioLF2 a VarioLF, které procházejí středními prohlídkami v ústředních dílnách, jsou upravovány pro provoz v soupravách LF2 + LF1. V dubnu byly při SP upraveny první dva vozy VarioLF2 (
1069II a
1112II), které původně mohly jezdit v soupravách 2x VarioLF2 pouze jako "B" vozy. Dále byly upraveny i tramvaje VarioLF
1553II a
1554II. Tyto prozatím zůstávají ve vozovně Medlánky zejména z důvodu nízkého počtu kapacitních nízkopodlažních souprav na linky mimo
x3 a
8 po dobu výluky.
Sešrotovány byly skříně původních vozů
1539,
1597 a
1083.