Podle květnového čísla měsíčníku Zpravodaj vydávaného Dopravním podnikem města Brna má zmíněných 16 vozů standardní délky být typu
SOR NBG 12, který již v Brně známe, v případě 44 článkových vozů pak uspěl typ
Iveco Urbanway 18M CNG. Vozy Urbanway 18M, ovšem v naftovém provedení, se zatím v ČR nacházejí pouze dva, a to u Dopravního podniku Karlovy Vary (
3K9 2959) a u společnosti Iveco Czech Republic, jejíž předváděcí vůz je aktuálně zapůjčený libereckému dopravnímu podniku (
5E7 9943); kloubový Urbanway s pohonem na CNG bude do ČR dodán vůbec poprvé. Nové brněnské vozy nabídnou oproti dříve dodávaným autobusům několik novinek, z těch nejzásadnějších jmenujme klimatizaci prostoru pro cestující, čalouněnou sedací část sedaček cestujících, řidiči pak ocení couvací kamery a v případě článkových vozidel i kamery v prostoru dveří v zadním článku.
Po ukončení této dodávky by měla většina autobusů ze slatinské vozovny disponovat pohonem na CNG. S tím bude souviset přesun některých naftových autobusů do Medlánek. S naftovými vozidly se ale bude počítat i nadále, tvoří totiž strategickou rezervu Hasičského záchranného sboru Jihomoravského kraje pro případ mimořádných událostí. Pohon na naftu je v takové situaci vhodnější z hlediska dojezdu a případného doplňování pohonných hmot.