Nákup deseti trolejbusů Škoda 26Tr s pomocným bateriovým pohonem

plzeňský parciální trolejbus Škoda 26Tr na výstupní zastávce NC Černice plzeňský parciální trolejbus Škoda 26Tr na výstupní zastávce NC Černice Dne 3. dubna 2017 bylo vypsáno výběrové řízení na dodávku 10 ks nízkopodlažních dvounápravových trolejbusů s alternativním pohonem a od měsíce září jsou již známy jeho výsledky. Byla podána pouze jediná nabídka, a to plzeňskou Škodou Electric, které následně byla zakázka v hodnotě 128,5 mil. Kč zadána.

Kromě pomocného bateriového pohonu pro minimální dojezd 10 km budou trolejbusy vybaveny poloautomatickými sběrači, klimatizací salonu cestujících a couvací kamerou. První 3 ks budou dodány na jaře příštího roku, zbylých 7 ks pak nejpozději do konce srpna 2018.

Trolejbusy s alternativním pohonem lze využít na linkách, které vedou částečně pod trolejovým vedením a částečně mimo něj, nebo také při výlukách a mimořádnostech, což se osvědčilo ve městech, kde jsou tato vozidla již provozována.

Společnost SOR Libchavy, která v Brně zkompletovala a zkoušela parciální trolejbus SOR TNB 12 ev. č. 3703, tzv. AcuMario, s výzbrojí Rail Electronics CZ, se do výběrového řízení z důvodu podmínky minimálně tří dodaných trolejbusů obdobného charakteru za poslední tři roky nepřihlásila.
autor: Lukin, Novinky ve vozovém parku DPMB, 2. 10. 2017
© BMHD (2002 - 2017)