Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

První Urbanway 18M CNG v Brně

První Urbanway 18M CNG po příjezdu do Slatiny V úterý 24. 10. 2017 dorazil do slatinské vozovny první z nových autobusů Iveco Urbanway 18M CNG. Vozidlo bylo vyrobeno ve francouzském závodě společnosti Iveco v Annonay a je prvním svého typu dodaným do ČR. V Brně obdrží evidenční číslo 2001/II, podobně jako u sólo vozů dodaných v letech 2014-2015 je zde snaha odlišit vozy s pohonem na stlačený zemní plyn od naftových autobusů přidělením samostatné číselné série (také zde ve druhém obsazení). Od dříve dodaných sólo vozů Urbanway 12M CNG se nový autobus odlišuje několika změnami, z nichž můžeme na prvním místě uvést klimatizaci prostoru pro cestující od firmy Eberspächer. Dále stojí za zmínku sedačky STER MX s červeně zbarvenou látkovou sedací částí, kamery v prostoru 3. a 4. dveří nebo couvací kamera. Elektronický informační systém tentokrát dodala firma BUSE (transparenty BS 310, v předním článku LCD obrazovka BS 370). Oproti očekávání je vozidlo vybaveno standardními označovači jízdenek Mikroelektronika NJ, je zde ale připravena kabeláž pro montáž terminálů umožňujících elektronické odbavení cestujících, jehož druhá etapa má být spuštěna v následujícím roce.

Do konce letošního roku by mělo být dodáno celkem 22 vozů stejného typu, a to s nejvyšší pravděpodobností v průběhu měsíce listopadu. V roce následujícím pak bude zařazeno zbývajících 22 kloubových vozidel a také 16 sólo autobusů SOR NBG 12. Nedávno také bylo uzavřeno výběrové řízení na dodávku 10 minibusů, z vítězství se raduje jediná přihlášená firma SKD Trade s modelem Stratos. Minibusy by měly být dodány také v průběhu příštího roku.

Vůz 2386 je prvním vyřazeným svého typu Dodávky nových vozidel si vyžádají vyřazení starších autobusů. Svůj provoz mimo jiné ukončí všech 22 vozů Irisbus Citelis 18M (ev. č. 2601-2622), z nichž jeden (ev. č. 2606) již je definitivně odstaven, zbývajících 15 vozů Irisbus Citelis 12M v provedení EURO 3 (ev. č. 7631-7650), posledních 12 vozů Karosa B941 (ev. č. 2344-2349 a 2356-2361) a posledních 5 vozů Karosa B961, které neprošly generální opravou (ev. č. 2385-2389). Vozy 2385, 2386, 2387 a 2388 již byly v průběhu letošního roku odstaveny z důvodu špatného stavu rámu a v současné době probíhá v medlánecké vozovně jejich rozebírání na náhradní díly. Pro uvolnění kapacity vozovny v Medlánkách byl již vůz 2386 po vytěžení náhradních dílů odtažen do vozovny Slatina. Do provozu se už také nepodívá vůz 7662 po dopravní nehodě se sloupem veřejného osvětlení ve smyčce Zvonařka dne 20. 9. 2017.

Dodávky nových autobusů s sebou ponesou přesun vybraných vozidel ze Slatiny do Medlánek, ve Slatině tak bude na konci roku 2018 většina vozového parku s pohonem na CNG.
autor: Miky, 25. 10. 2017, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz