Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Prodej tramvají RT6N1 ev. č. 1801 a 1802

V pondělí 12. února 2018 proběhla v medlánecké vozovně Dopravního podniku města Brna nakládka dvou tramvají RT6N1 ev. č. 1801 a 1802 na speciální podvalníky pro kolejová vozidla s polskými registračními značkami. Budou tak následovat vůz ev. č. 1804, který byl do Polska odvezen již v říjnu 2015. Kupujícím je firma Modertrans Poznań Sp. z. o. o.

O 4kusové sérii tramvají RT6N1 v Brně toho bylo napsáno již mnoho, proto zmíníme jen základní milníky. Všechny 4 vozy pro Brno byly vyrobeny v roce 1996 a pocházely z 8kusové ověřovací série výrobce ČKD dopravní systémy, z niž 4 vozy byly prodány do Prahy a 4 do Brna. Dodány byly v březnu 1997. Pro svoji vysokou poruchovost atypických součástí se však nepodařilo splnit podmínky stanovené Drážním úřadem ČR ke schválení typu, a tak zůstávaly tramvaje po většinu času odstavené. Úspěšného schválení se tramvaje dočkaly až v roce 2008, kdy byla po dlouhé době zprovozněna první tramvaj 1801, kterou v následujících letech následovaly vozy 1803 a 1802. S obtížemi se tramvaje dařilo držet v provozu až do ledna 2016, kdy byla definitivně odstavena poslední provozní tramvaj (více o ukončení provozu typu RT6N1 si můžete přečíst v příslušné aktualitě). Kompletní biografii tramvají si přečtěte v článku o vozech RT6.

K prodeji prvního vozu RT6N1 došlo v roce 2015, kdy byl poznaňské firmě Modertrans prodán dlouhodobě odstavený vůz 1804. O další dvě tramvaje 1801 a 1802 projevil Modertrans zájem na přelomu roků 2017 a 2018 na základě výzvy DPMB.

Firma Modertrans Poznań je jeden z polských výrobců tramvají, který se zaměřuje zejména na výrobu a modernizace tramvají vycházejících z koncepce PCC (Moderus Alfa, Moderus Beta). Novinkou ve výrobním programu je vůz Moderus Gamma, což je 100% nízkopodlažní pětičlánková tramvaj se třemi pevnými podvozky. Jednou z činností firmy je i zajišťování běžné údržby a modernizací tramvají RT6N1 pro poznaňský dopravní podnik. V Poznani již jezdí celkem 14 vozů RT6N1 (resp. jejich kompletních modernizací označených jako RT6-MF 06 AC.), z nichž 10 vozů je původně poznaňských a 4 vozy jsou odkoupené z Prahy. Dle předběžných informací by jedna z odkoupených brněnských tramvají měla po modernizaci rozšířit početní stav provozních vozů (pravděpodobně vůz 1801), s dalšími se prozatím počítá jako se zdrojem náhradních dílů. Záměr místního dopravního podniku a firmy Modertrans však nemusí být definitivní.

Poslední "RT6ka" ev. č. 1803 prozatím zůstává odstavená ve vozovně Pisárky. Zájem o ni projevilo Technické muzeum v Brně.
autor: BMHD, 12. 2. 2018, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz