Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Výběrové řízení na nové parciální trolejbusy

Pomineme-li zkušební provoz vozu SOR TNB 12, jedinými zástupci parciálních trolejbusů v Brně jsou v současnosti vozy 26Tr V minulých aktualitách jsme se věnovali výběrovým řízením na tramvaje, autobusy a elektrobusy. Dopravní podnik města Brna ale již v září vypsal také výběrové řízení na dodávku nových trolejbusů, jemuž se budeme věnovat v aktualitě dnešní.

Předmětem řízení je dodávka 25 nízkopodlažních článkových trolejbusů s alternativním pohonem, přičemž zdrojem energie pro alternativní pohon mají být trakční baterie. Předpokládá se provoz ve dvou manuálně volitelných režimech. Při jízdě trvale pod trolejovým vedením bude při rozjezdech částečně využita energie z baterií, bude tedy možné omezit špičkový odběr energie z trolejového vedení. Při běžné jízdě nebo stání vozidla budou baterie dobíjeny sníženým proudem. V případě, že bude část trasy vedena mimo trolejové vedení, nebude pod trolejovým vedením spotřebovávána energie z baterií vůbec, v úseku mimo trolejové vedení, kde budou naopak baterie jediným zdrojem energie, je požadován provoz bez zásadního omezení výkonu. Po připojení zpět k trolejovému vedení budou baterie v nejkratším možném čase opět nabity na 100 % kapacity. Dobíjení baterií bude vždy také umožněno při rekuperačním brzdění.

Celková předpokládaná cena zakázky, zahrnující kromě dodávky nových vozidel také servisní smlouvu, činí 425 milionů korun bez DPH. Vozidla mají být dodána do 15 měsíců od podpisu kupní smlouvy. Podle požadavků uvedených v zadávací dokumentaci je zřejmé, že dopravní podnik uvažuje o nasazení nových trolejbusů na linku vedenou v trase Nemocnice Bohunice - Mendlovo náměstí - Lesnická - Štefánikova čtvrť - Lesná, Haškova. Režim provozu má v tomto případě zahrnovat 50 minut jízdy pod trolejovým vedením, 7 minut jízdy do kopce, 20 minut stání na konečné bez trolejového vedení a 7 minut jízdy z kopce, načež opět dojde k připojení k trolejovému vedení.
autor: Miky, 31. 10. 2018, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz