Autobusové novinky | Aktuality | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Autobusové novinky

7356 v kovošrotu 2357 po GO ve slatinské vozovně V pondělí 31. května do Brna přijel již 3. zgenerálkovaný autobus typu B941E, který prošel opravou ve zlínském Zlineru. Provedení 2357 je stejné jako v případě 2358, tedy s klimatizací kabiny řidiče Waeco, novou kabinou řidiče a novým vzorem potahů sedadel cestujících. V současné době ve Zlíně probíhají práce na dalších třech brněnských vozech B941E, a to 2344, 2359 a 2361, přičemž bylo rozhodnuto, že generální opravu ve Zlineru letos podstoupí 12 vozů B941E, nikoliv tedy pouze 8, jak bylo původně plánováno.
V posledních měsících se autobusy nejen generálkují, ale také vyřazují. Tento rok již byly sešrotovány vozy s čísly 7256, 7257, 7262, 7266, 7270, 7299, 7300, 7309, 7329, 7356 a také všechny 3 vozy B732 plošinou a upraveným interiérem pro invalidy 7353, 7354 a 7355.
Mezi další zmíněníhodné události posledních měsíců patří definitivní zveřejnění výsledku výběrového řízení pro letošní dodávku 25 ks 12metrových částečně nízkopodlažních vozů. Výhercem výběrového řízení se nakonec stala společnost TEZAS, která je distributorem vozů značky Irisbus a do VŘ se přihlásila s třídveřovým modelem Crossway LE 12M (vůz tohoto typu byl v Brně testován v červnu 2008). Brno se tak dodávkou těchto vozů v blízké době dočká dalšího nového typu autobusů, které budou mít oproti všem předchozím tenká sedadla typu Ster a také klimatizaci kabiny řidiče Thermoking.
Zajímavostí na tomto výběrovém řízení bylo, že se do něj přihlásil pouze jeden účastník, ač zadávacím podmínkám vyhovovaly všechny v současnosti rozšířené modely nízkopodlažních a částečně nízkopodlažních autobusů na trhu. K nepřihlášení společnosti TEDOM do VŘ se vyjádřila tisková mluvčí této firmy: "Naše společnost se tohoto výběrového řízení nakonec nezúčastnila po pečlivém zvážení všech okolností. Dle technických požadavků bychom pravděpodobně měli šanci uspět, ale od podání nabídky nás nakonec odradilo povolení vstupu vozidel jiné kategorie, u které je cena až o 20 % nižší než u standardního městského autobusu. Takové úspory bychom bohužel nedosáhli a u cenového kritéria, kterému byla přisouzena značná důležitost, bychom těžko obstáli."
autor: Eda, 1. 6. 2010, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz