KT8 1713 s novým řešením umístění odpojovače po VP | Aktuality | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

KT8 1713 s novým řešením umístění odpojovače po VP

V posledním dubnovém týdnu byla do provozu zařazena tramvaj KT8D5R.N2 1713 po velké dílenské prohlídce. Jedná se o první vůz, u kterého bylo přistoupeno k instalaci klimatizací kabin řidiče Janoza CZ CoolAir A-80 v rámci VP, v předešlých případech byly klimatizace na tramvaje KT8 dosazovány pouze při GO (spojené s dosazením NP článku). Současně se také jedná o první tramvaj v provozu s novým řešením umístění odpojovače "trolej-zem", který byl zastavěn do zástěny "A" kabiny řidiče. V současnosti se tak jedná již o 5. typ řešení umístění a zdostupnění odpojovače.
Toto provedení se velmi podobá řešení odpojovače u tramvají KT8D5N, kde jsou instalované výkonné klimatizace již z výroby. Oproti tomuto typu je však páka odpojovače zakryta skládacími dvířky a celý odpojovač tak musí být zapuštěn hlouběji do zástěny kabiny. To ovšem vyžaduje protáhlejší zástěnu kabiny řidiče, než je u KT8D5N. Tím je znatelně omezen manévrovací prostror u prvních dveří, resp. u posledních dveří při řízení z kabiny "B". Tato skutečnost může působit jako negativní faktor ovlivňující rychlost výměny cestujících nebo komfort nástupu a výstupu cestujících i řidiče.
autor: BMHD, 27. 4. 2011, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz