Ostatní - rok 2012 | Aktuality | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Ostatní - rok 2012

Nové elektronické panely (ELPY) v Brně

Mendlovo náměstí - úplně nový panel u odjezdové zastávky linky 52 Hlavní nádraží - vyměněný panel na 4. koleji Většina cestujících si jistě už všimla nového vzhledu elektronických zobrazovacích panelů, které zobrazují informace o odjezdech spojů IDS JMK v brněnských přestupních uzlech. Na území města Brna byly starší bílé panely od firmy GiTy a. s. nahrazeny novými v tmavém provedení od firmy Ing. Ivo Herman, CSc., která v roce 2012 vyhrála veřejné výběrové řízení.

V průběhu listopadu 2012 byly s výjimkou panelů na Lesné (3 ks) a panelu v budově nádraží Brno - Královo Pole (1 ks) vyměněny všechny panely na území města Brna, tzn. v uzlech Hlavní nádraží (4 ks), Zoologická zahrada (2 ks), Královo Pole, nádraží (2 ks), Stará osada (2 ks) a Chrlice (1 ks). Navíc bylo v průběhu prosince umístěno celkem 5 nových panelů na Mendlově náměstí (3 ks) a na autobusovém nádraží na Zvonařce (2 ks). Se čtyřmi stávajícími kusy na České se tak dostáváme na celkový počet 16 nových panelů.

Jaký je rozdíl mezi starým a novým panelem? Z provozního hlediska prakticky žádný, odlišují se pouze vzhledem. Připravuje se ale nová verze softwaru, díky kterému by přibližně od poloviny příštího roku měly panely umět zobrazovat nízkopodlažní vozidla, reagovat na změny zpoždění vozidla na trati mezi zastávkami a na případné mimořádnosti v dopravě, např. dopravní nehody nebo poruchy vozidel.

Další novinka potěší zejména cestující s elektronickými zařízeními pro příjem WiFi. Nové ELPY by měly v průběhu roku 2013 začít sloužit jako WiFi hotspot, bude tedy možné se s jejich pomocí připojit k internetu.

Důvodem výměny bylo sjednocení a zlepšení vzhledu panelů v rámci dodávky panelů na nová místa v Brně i v Jihomoravském kraji. Staré ELPY tedy rozhodně nepřijdou nazmar, všechny byly repasovány a přemístěny do jiných lokalit v kraji.

Celková investice se pohybuje okolo 10 milionů korun. Je v ní zahrnuta dodávka a instalace nových panelů, repase panelů starých a zcela nový obslužný software pro všechny panely. Projekt je podporován z programu Evropské Unie ROP Jihovýchod.




» číst celý text... číst dále
autor: Miky, 14. 12. 2012, trvalý odkaz

Tramvaj z Heidelbergu na rekonstrukci v Brně

manipulace s krajním článkem vozu M8C v areálu brněnských ústředních dílnách Brněnský dopravní podnik získal v květnu 2012 zakázku na část rekonstrukce tří tramvají Düwag typu M8C pro německé město Heidelberg. Zhotovitelem rekonstrukcí jsou Krnovské opravny a strojírny, s.r.o., DPMB, a.s. v celé věci figuruje jako subdodavatel.


» číst celý text... číst dále
autor: manil, 24. 5. 2012, trvalý odkaz

Lodní doprava v roce 2012

Vznikající muzeum lodní dopravy v lodi Veveří Nově rekonstruované přístaviště lodí v Bystrci Slavnostní zahájení již 66. plavební sezóny proběhne v sobotu 14. dubna 2012 v 11 hodin v areálu lodní dopravy v přístavišti na Brněnské přehradě. Akce bude mít tradiční průběh. Bude započata nástupem všech kapitánů a hlášením vedoucího lodní dopravy generálnímu řediteli DPMB a pokračovat bude znělkou lodní dopravy v živém podání.


» číst celý text... číst dále
autor: manil, Miky, 13. 4. 2012, trvalý odkaz

Nový vzhled jízdenek IDS JMK

Srovnání vzhledu jízdenek - starší verze vlevo, nová verze vpravo V průběhu března se postupně budou dostávat do oběhu jednorázové nové jízdenky IDS JMK, vytištěné Státní tiskárnou cenin. Jízdenky budou platné souběžně se staršími po celou dobu platnosti současného tarifu IDS JMK (tarif platný od 1. ledna 2012).

Jízdenky jsou zabezpečeny proti padělání téměř na stejné úrovni jako bankovky. Je na nich celkem 12 ochranných prvků, z nichž polovina je okem viditelných. Ostatní ochranné prvky jsou zjistitelné speciálními pomůckami. Brněnské jízdenky jsou odborníky považovány za nejlépe zabezpečené a k nejlépe hodnoceným jsou řazeny i z hlediska úrovně grafiky. Přestože došlo ke zkvalitnění zabezpečení proti padělání, podařilo se snížit dodavatelskou cenu těchto jízdenek. číst dále
autor: Miky, 14. 3. 2012, trvalý odkaz