Po delší pomlce opět přinášíme přehled změn u vozidel tramvajové trakce.
Tramvaje po opravách v Ústředních dílnách
V průběhu léta a podzimu bylo dle plánu provedeno několik velkých prohlídek na tramvajích T3, K2 a KT8. Jedná se o vozy K2R03-P
1049, K2P
1080 a
1097, T3G
1641+
1642 a KT8D5R.N2
1709,
1714,
1717 a
1738. Mimo KT8
1717 byly všechny vozy nalakovány do standardního unifikovaného nátěru. Kabiny řidiče byly dovybaveny o klimatizační jednotku Janoza CoolAir A-80. Tento krok je u KT8D5 spojen s přesunem odpojovače trolej-zem ze střechy nad "A" kabinou do zástěny kabiny. U K2R03-P
1049 byl pantograf Lekov otočen kloubem vzad. Vozům T3G
1641+
1642 byly nadstandardně vyměněny motorgenerátory za statické měniče. KT8
1717 byla při VP opět nalakována na bílo a krátce po předání do provozu ji byla opět nalepena reklama na Bauhaus.
Za zvláštní pozornost stojí velká prohlídka vozu
1738. Tento vůz se od ostatních brněnských KT8D5R.N2 odlišoval zejména v elektrickém zapojení. Její GO po odkupu z Košic probíhala v KOS Krnov, zvláštností je, že původní určení po GO byl ruský Volgograd. Při VP byla kompletně natažena nová kabeláž, původní střešní odporníky byly nahrazeny odporníky chlazené náporovým vzduchem atd.
Reklamní aktuality
Nové celovozové reklamy byly nalepeny na vozy K2R03-P
1030 (strakatá reklama na Aqualand Moravia), K2P
1080 (zelená Sebak), VarioLFR.E
1586II (barevná First minute centrum a Last minute centrum), Anitru
1815 (bíložlutá Leoš Janáček) a Škodu 13T
1920 (modrá Městské divadlo Brno). Naopak o reklamy přišly T3P
1589, která je nyní ke spatření v unifiku, K2R03
1059 - nyní zeleno-modrá a K2R03
1060 - nyní žlutá.
Tramvaje Vario
Do provozu byly nově zařazeny vozy VarioLFR.E
1586II a
1592II, naopak odstaveny byly původní vozy
1072,
1094,
1586 a
1592, které jsou průběžně šrotovány.
K provozu v soupravách VarioLF2+VarioLF byly upraveny vozy
1096,
1098,
1106,
1114,
1551,
1567 a
1599.
Výměny tramvají mezi vozovnami
Z důvodu potřeby spojování tramvají VarioLFR.E do souprav s vozy VarioLF2R.E bylo z Medlánek do Pisárek převedeno všech 6 původně medláneckých tramvají VarioLFR.E:
1551II,
1553II,
1554II,
1567III,
1596III a
1599II. Pro srovnání počtu vozů a také jako náhrada za T3, které jsou po rekonstrukci na VarioLF rovněž převáděny do Pisárek, byly do Medlánek převedeny zbylé vozy K2P:
1086,
1097,
1116 a
1119II.
Ostatní novinky
Po více než jednom a půl roce byla do provozu po střední prohlídce vrácena tramvaj RT6N1
1803. Vzhledem ke specifičnosti opravy a také dlouhým dodacím lhůtám jednotlivých komponent trvala střední prohlídka výrazně delší dobu, než je obvyklé. Nejvýznamnější změnou je rekonstrukce brzd prostředního podvozku dle vozu
1802.
Vůz
1801 je v současné době prozatím odstaven a pro jeho další provoz je nutné rovněž provést střední prohlídku spojenou s rekonstrukcí vysoce poruchových brzd středního podvozku.
V provozu s cestujícími skončila T3M
1532, která byla předána Ústředním dílnám, kde je společně s vozem
1545 využívána pro posun vozů po areálu.
Do běžného provozu rovněž nezasahuje ani vůz T3
1525. Ten se nachází ve vozovně Medlánky a je stále plně pojízdný a kompletní. Zamýšlena je jeho renovace spojená s odstraněním novodobých komponent a využití jako historické vozidlo DPMB.