První letošní VarioLFR.E zasáhlo ve čtvrtek 10. března 2016 poprvé do provozu s cestujícími. Nese ev. č.
1575II.
Po roční odmlce Dopravní podnik města Brna opět omlazuje tramvajový vozový park rekonstrukcemi starších tramvají T3 a K2 na typ VarioLFR.E a VarioLF2R.E. Všechny vozy Vario jsou rekonstruovány v Ústředních dílnách DPMB.
U letošních tramvají bylo přistoupeno proti dřívě rekonstruovaným tramvajím k řadě změn. Nejvýraznější změnou pro cestující jsou zcela jistě celoplastová sedadla KIEL Ideo 10 v červené barvě, která jsou v Brně užita u minibusů SKD Stratos nebo autobusů Solaris Urbino 18 III. Vytápění salónu je nyní zajišťováno podsedákovými topnicemi od firmy Lokotechnika. U vysokopodlažních vstupů je poslední schod zvýrazněn páskem s červenými LED diodami. U krátkých Varií je nově užita výklopná plošina od firmy Mavetech, která je proti výklopné plošině Pragoimex prodloužena pro snadnější nájezd vozíčkářů a dále je odlehčena pro snadnější manipulaci. U tramvají VarioLF2 zůstane plošina elektrická, výsuvná.
Připomeňme, že v letošním roce bude rekonstruováno celkem 7 tramvají T3 na VarioLFR.E (chronologicky
1575,
1580,
1584,
1557,
1573,
1555 a
1582) a 3 tramvaje K2 na VarioLF2R.E (
1082,
1090 a
1131). K datu 10. 3. 2016 již byly skříně původních vozů T3M
1575,
1580,
1584 a
1557 sešrotovány. Vůz
1573, který poslední léta sloužil jako služební ve vozovně Pisárky, je rozebrán a připraven na sešrotování ve vozovně Medlánky. Vůz K2
1082 je od září 2014 odstaven z důvodu drobného zahoření a je využíván jako zdroj různých drobných dílů pro retro vozy
1525 a
1123II, jeho rekonstrukce na VarioLF2 začne v polovině března 2016. Vůz
1090 je prozatím do cca poloviny dubna 2016 v provozu stejně jako vůz
1131II, který čeká o něco delší provozní život než vůz
1090.