Ve středu 8. června v dopoledních hodinách byl do Brna přivezen nový třínápravový zájezdový autobus Volvo 9700. Po 23 letech tím brněnský dopravní podnik obnovuje fungování zájezdové dopravy. O den později, ve čtvrtek 9. června, proběhlo předání řidičům, a nyní autobus čekají poslední přípravy před zařazením do provozu. To kromě přihlášení do registru vozidel obnáší například kalibraci tachografu na odborném pracovišti, během následujícíh dní se také bude rozhodovat o verzi polepu na aktuální čistý bílý lak. Autobusu bude přiděleno evidenční číslo
2901II, symbolicky tak odkáže na historii zájezdové dopravy, pro kterou byly využívány "sedmistovky" v číselné řadě 29xx.
Autobus je dlouhý 13830 mm, vysoký 3740 mm a jeho šířka činí 2550 mm. Pojme celkem 55 cestujících, u předních dveří se navíc nachází sklopné sedadlo pro průvodce. Nastavitelné sedačky Kiel Avance se sklopnou loketní opěrkou jsou vybaveny bezpečnostními pásy, opěrkami na nohy, síťkou na noviny a háčkem pro odložení svrchního oděvu. Tepelnou pohodu ve voze zajišťuje klimatizační jednotka Sütrak AC 323, která je kromě chlazení schopna prostor i vytápět. Co se týče dalšího vnitřního vybavení, zmínit můžeme celkem 3 ledničky, kávovar Frenzel FOB 580 a uprostřed vozu toaletu se zásobníkem na 100 litrů vody. Během cesty je cestujícím k dispozici systém palubní zábavy Funtoro. Ten obnáší sedmipalcový monitor u každého sedadla, prostřednictvím něhož si cestující může přehrávat filmy nebo hudbu, naladit rádio, zobrazit polohu autobusu na mapě nebo zobrazit obraz z přední pohledové kamery. Nechybí také možnost připojení k internetu, ať už pomocí monitoru, nebo pomocí technologie Wi-Fi.
Pod prostorem pro cestující se nachází zavazadlový prostor o celkovém objemu 11,3 metrů krychlových přístupný z obou stran vozu. V zavazadlovém prostoru je umístěn vysavač Kärcher s průchodkou v podlaze pro usnadnění úklidu interiéru. Před druhou nápravou je pak k dispozici ložnice pro odpočinek řidiče vybavená čalouněnou matrací a topením, pomocí intercomu je možné se odtud spojit s řidičem.
Pohon autobusu zajišťuje šestiválcový vertikálně uložený motor D11K 460 o zvihovém objemu 10,9 litru splňující emisní normu EURO VI. Výkon při 1700 otáčkách za minutu činí 339 kW (460 koňských sil). Palivová nádrž umožňuje natankování až 600 litrů nafty, nádrž na AdBlue pak má objem 63 litrů. Mechanická automatizovaná převodovka I-shift se 12 stupni pro jízdu vpřed a 4 stupni pro couvání je vybavena hydraulickým retardérem AT 2412D. Maximální rychlost 122 km/h je elektronicky omezena na 100 km/h, k dispozici je také funkce tempomatu. Práci řidiče usnadňují systémy ABS (Anti-lock Brake System), ASP (Anti-Slip Regulation) a ESP (Electronic Stability Program), o optimální využití brzd a snížení opotřebení kotoučů se stará systém EBS (Electronic Braking System). Součástí brzd je také funkce zabraňující couvnutí vozu při rozjezdu do kopce. O komunikaci všech elektronicky řízených komponent a systémů se stará systém BEA (Bus Electronic Architecture) vyvinutý z nejmodernějších systémů použitých v nákladních vozidlech Volvo. Tento systém také prostřednictvím displeje informuje řidiče o provozním stavu jednotlivých funkcí a o případných poruchách.
Autobus je prozatím deponován v medlánecké vozovně a do provozu bude předán po vyřízení nezbytných formalit a po dokončení přípravných prací.