Ve čtvrtek 14. července 2016 v ranních hodinách do medlánecké vozovny dorazil silniční návěs s první tramvají Škoda 13T6 z 20kusové dodávky vozů Škoda 13T pro rok 2016. Po složení z návěsu bylo zahájeno dovybavování vozu a přípravy pro zahájení zkušebního provozu, který bude probíhat nejprve bez cestujících. Nová tramvaj číselně naváže na předchozí vozidla, obdrží tedy evidenční číslo
1930
Tramvaje 13T6 se od svých předchůdkyň z řady 13T5 (
1920 -
1929) liší v několika detailech, jmenujme alespoň ty nejviditelnější. Cestující patrně na první podhled poznají doplnění jednoho schodu do přechodů mezi vysokými a nízkými články a posuvná okna. Vnější transparenty s číslem linky a cílem trasy od firmy BUSE jsou v provedení LED, vnitřní LCD panely jsou od firmy Bustec. Dveřní pohony jsou nově od firmy Elmesy, řidič má možnost aktivovat samočinné zavírání dveří pomocí fotobuňky ve dveřích - pokud se ve dveřním vstupu nikdo nenachází, dveře se při využití funkce uvolnění samy zavřou. Na přední čelo byly doplněny LED diody pro denní svícení. Interiér a prostor kolem vozidla je sledován osmi digitálními kamerami a kamera také sleduje prostor před vozidlem. Vnitřní část přechodových kloubů je nově namísto návalků kryta měchem.
V průběhu následujícího týdne bude dodán vůz
1931. Zbývajících 18 tramvají bude dodáváno od září 2016 do konce roku. Počet vozů Škoda 13T v Brně se tedy definitivně zastaví ke konci roku 2016 na čísle 49.