První zářijový den vyjela poprvé do provozu s cestujícími KT8D5N
1729 po generální opravě provedené v ústředních dílnách DPMB. Jedná se o první GO provedenou na tramvají typu KT8D5N.
Vozy KT8D5N byly do Brna dodány v letech 1998 a 1999 v celkovém počtu 7 kusů. V průběhu provozu u DPMB prošly všechny vozy dvěma velkými prohlídkami, avšak bez výrazných změn.
V rámci generální opravy byly na
1729 vyměněny klimatizace kabin řidiče Brema za typ KL 20 E od firmy Konvekta. Původní poruchové statické měniče ABB byly nahrazeny dvěma měniči SMTK 8.0 od firmy Cegelec. Zrušen byl diagnostický systém tramvaje. Poruchy jsou signalizovány prostřednictvím LED diod, napětí v síti, na baterii a trakční proud jednotlivých podvozků signalizují diodově ukazatele. Panel řidiče byl rovněž zcela změněn, byla použita kolébková tlačítka (vzor VarioLF). Ruční řadiče Schaltbau byly vyměněny za řadiče Alfa Union HH 220 (v Brně používané zejména na tramvajích VarioLF).
Revitalizace doznal i interiér. Bylo upraveno zářivkové i pomocné osvětlení, dosazeny sklopné sedačky do nízkopodlažního článku atp. Elektrické plošiny pro vozíčkáře od firmy Bazala byly z důvodu jejich nedostatečných délek pro nájezd vozíčkářů nahrazeny ručními výklopnými od firmy Mavetech. Součástí GO je rovněž oprava skel a jejich ochrana fóliemi. Dosazen byl také kamerový systém.
V ústředních dílnách se na GO v současné době nachází také KT8D5N
1731 a
1734. Ostatní vozy budou postupně následovat.