Pokračují opravy většího rozsahu u vozů 21Tr – v červnu byl předán zpět do provozu vůz
3010 a o měsíc později i
3011. V rámci celkové opravy se kompletuje
3014, který dostane zadní nápravu firmy ZF. Celkovou opravu nastoupil také vůz 3029, který je nyní rozebrán. Na uvolnění kapacity dílen aktuálně čekají trolejbusy
3007 a
3019 (obě CO) a ex-hradecký trolejbus
3064II, který byl měl podstoupit pouze SO, podobně jako dříve obě 21TrAC
3057II a
3058II.
Dále pokračují práce na zprovoznění ex-jihlavských trolejbusů
3061II –
3063II, přičemž všechny vozy podstupují CO (celkovou opravu). Jejich stav je ke konci října následující: vůz ev. č.
3061II je dokončen, čeká na povolení od Drážního úřadu k provozu,
3062II – čeká na CO,
3063II je ve stadiu rozebírání vozu.
Po více jak dvou letech se podařilo zprovoznit trolejbus 25Tr
3617, který byl odstaven z důvodu závady na trakčním motoru a který vyjel na linku dne 15. srpna 2016.
V říjnu byl zprovozněn také vůz 15Tr
3504, který byl v dubnu odstaven pro poruchu hnací nápravy.
Aktuálně se provádí celková oprava skeletu historického trolejbusu 8Tr e. č.
141 pro Technické muzeum v Brně.
Díky dlouhodobějším odstávkám několika trolejbusů řady 14Tr i 21Tr ve Slatině, jsou zde dlouhodobě zapůjčeny vozy
3053II (po delším odstavení dostala nápravu z 3019) a
3274. Krátkodobě v případě potřeby tu zaskakují další vozy, jako například koncem září vůz
3004. Stejně tak v případě Komína, kam byl z Husovic zapůjčen na jediný negarantovaný komínský kurz trolejbus
3260.
Ve slatinské vozovně jsou k měsíci říjnu odstaveny ať kvůli závažnějším závadám, nebo přistavením k vyššímu stupni oprav následující vozy:
3216,
3240,
3246 (ten již definitivně),
3247,
3250 a
3019 (CO).
Z hlediska trolejových tratí došlo úpravě trolejbusových stop v rámci výstavby okružní křižovatky u nově budovaného obchodního domu na trati mezi Libušinou třídou a smyčkou Hájenka v Kohoutovicích. Pro zajímavost, v Brně je to již šestá okružní křižovatka pojížděná trolejbusovou dopravou. Nutno však konstatovat, že tato krátká trať je prozatím bez využití v rámci pravidelné linky.
V pátek 28. října 2016 (původně avizovaná výluka na celý prodloužený víkend se konala pouze během jediného dne) byla v provozu výluková trasa linek
38 a
39 - kvůli rekonstrukci kabelové trasy v ulici Údolní - v trase Preslova/Barvičova - Úvoz - Konečného náměstí a zpět. Došlo tak k prvnímu využití dosavadní manipulační blokové smyčky v rámci běžné provozní linky. Linky
38/
39 tak obsluhovaly zastávky Čápkova a po objetí blokové smyčky zastávku Konečného náměstí směr Mendlovo náměstí. Zastávku v ulici Nerudova trolejbusy pouze projížděly.