V průběhu zimy bylo možné zaregistrovat některé změny ve vozovém parku související s postupnou obnovou vozového parku. Do provozu byl zařazen trolejbus
3061II (ex 55) odkoupený v minulém roce od Dopravního podniku města Jihlavy. Byla na něm provedena celková oprava, při níž byl vůz unifikován s brněnskými trolejbusy typu 21Tr. V dílnách se nacházejí i zbylé dva původně jihlavské trolejbusy 21Tr, které budou zařazeny do provozu s cestujícími pod evidenčními čísly
3062II a
3063II. Vůz 21TrAC
3064II odkoupený z Hradce Králové zatím čeká na přistavení do dílen.
Postupně také dochází k odstavování starších trolejbusů typů 14Tr a 15Tr. Kromě vozů
3245,
3246 a
3247, které byly odkoupeny dopravním podnikem ukrajinského města Černovice, kam byly v závěru roku 2016 odvezeny na tahačích, jsou odstaveny vozy
3240,
3268,
3272 a
3501. Ve většině případů se tak stalo z důvodu nájezdu km do prohlídek. Z porovnání počtu zařazených a vyřazených vozidel vyplývá nedostatek trolejbusů, jenž je řešen, v poslední době častými, zápůjčkami vozů mezi vozovnami.
V dílnách se však nenacházejí pouze trolejbusy odkoupené z jiných měst, které budou do provozu v Brně teprve zařazeny, ale také zde probíhají periodické generální opravy vozů typu 21Tr. V současnosti mezi tato vozidla patří
3019 a
3029. Na trolejbuse
3014 již byla oprava dokončena a čeká na opětovné zařazení do provozu. Nelze opomenout renovaci historického trolejbusu TMB typu 8Tr (ev. č.
141). V areálu vozovny Komín též probíhala kompletace parciálního trolejbusu SOR TNB 12 (ev. č.
3703) – tomuto vozidlu bude věnována samostatná aktualita.
Poslední zmínka, byť nepatří přímo ke změnám ve vozovém parku, je úprava předpisu
Návěstní soustava. Nejviditelnější změnou jsou nové návěsti instalované v síti brněnské MHD. Pro trolejbusovou dopravu jsou to návěsti
Rychlostní trolejová výhybka a
Diodový úsekový dělič.