V průběhu letních prázdnin se do provozu s cestujícími po provedení generální opravy vrátil vůz
3019. Během této opravy byla dosazena, jak je již zvykem, nová zadní světla. Vozidlo tak přišlo o zadní světla vzoru Citelis, která byla osazena během střední opravy v roce 2015 jako úspornější varianta než při generálních opravách standardně umisťovaná nová zadní světla. V provozu tak aktuálně zůstává jediný trolejbus typu 21Tr se zadními světly vzoru Citelis -
3038II. Dále tento vůz obdržel dveřní pohony Pneumax, stahováky Railtech a zahnuté sběrače Esko z vozu
3247. Zanedlouho bude do provozu taktéž zařazen trolejbus
3062II, na němž byla dokončena celková oprava. V dílnách zůstávají vozy
3007 a
3064II. Následovat je budou trolejbusy
3028 a
3032II, které jsou zatím odstaveny a do dílen budou teprve přistaveny. Za zmínku rovněž stojí pokračující oprava tzv. retro vozu
3502 a jeho uvedení do původního stavu po dodání. Aktuálně se nachází v ústředních dílnách v Medlánkách.
Nižší stupně prohlídek běžně nebývají obsahem aktualit, avšak u trolejbusu
3285 odstaveného od listopadu 2016 je vhodné zmínit, že prochází od 6. září střední opravou. Lze tak předpokládat jeho opětovné zařazení do provozu v nadcházejících týdnech. Během letošního roku se během tohoto stupně prohlídek, tedy středních, začaly do kabin řidiče u trolejbusů typů 14Tr, 15Tr, 21Tr a 22Tr instalovat chladničky na lahve s pitím Waeco MyFridge MF-1 a odpadkové koše (po vzoru autobusů Karosa řad B700 a B900).
Od září došlo k přesunu trolejbusu
3009 do vozovny Husovice. Do budoucna je počítáno i s přesunem vozu
3008.