První parciální trolejbusy Škoda 26Tr v Brně | Aktuality | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

První parciální trolejbusy Škoda 26Tr v Brně

trolejbus 3301 na hale LÚ ve vozovně Komín čerstvě po dodání Od pondělí 19. do středy 21. března 2018 dorazily do Brna první tři parciální trolejbusy Škoda 26Tr s karoserií Solaris. Tato vozidla jsou součástí celkem desetikusové dodávky a jejich výrobcem je plzeňská Škoda Electric, které byla zakázka zadána na základě výběrového řízení zahájeného 3. dubna 2017. Z výsledků známých od září téhož roku je patrné, že nabídka společnosti Škoda Electric byla jedinou podanou nabídkou, a to v hodnotě 128,5 mil. Kč. Zbylých 7 ks má dorazit průběžně nejpozději do konce srpna 2018.

Nebereme-li ohled na krátkodobý zkušební provoz parciálního trolejbusu SOR TNB 12 (ev. č. 3703), jsou parciální trolejbusy pro Brno úplnou novinkou. Taková vozidla jsou schopna jízdy i mimo trolejové vedení, a to použitím bateriového pohonu. Využívání nezávislých pohonů u trolejbusů není nic nového. V mnoha městech se můžeme setkat s trolejbusy vybavenými dieselagregáty, příp. právě i pomocným bateriovým pohonem, pro obsluhu nezatrolejovaných částí linek především na okrajích měst. Využít jej lze ale i při výlukách, mimořádných odklonech nebo např. při ztrátě napětí, ať už vlivem zastavení vozidla v izolovaném úseku nebo poruchy trolejového vedení. Trakční baterie brněnských trolejbusů Škoda 26Tr by měly být schopny zajistit dojezd vozidla min. 10 km a elektrická energie z nich by měla být používána i při rozjezdu vozidla při jízdě pod trolejí. Dobíjení trakčních baterií probíhá rekuperací během jízdy při brzdění EDB nebo přímo z troleje (i při stání).

Kromě uvedeného pomocného bateriového pohonu jsou trolejbusy vybaveny poloautomatickou sběrací soustavou, klimatizací salonu pro cestující, couvací kamerou a ručním ovladačem EDB. První tři trolejbusy obdržely evidenční čísla 3301, 3302 a 3303. Po dodání všech vozidel je předběžně v plánu rozdělit tyto trolejbusy mezi vozovny Komín a Husovice. První pravidelné využívání pomocného bateriového pohonu v provozu s cestujícími bude pravděpodobně při výluce na ulici Chodská (linka 32).
autor: Lukin, 21. 3. 2018, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz