Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Jarní trolejbusové aktuality

trolejbus 3254 po SO ve Šlapanicích pracovní vůz po výměně transparentů Trolejbusové aktuality většinou začínají shrnutím činností těžké údržby, a to především generálních oprav. TÚ se však v poslední době přeorientovala zejména na provádění středních oprav a tzv. SO+ vozidel 21Tr a 22Tr, tj. rozšířených středních oprav s potřebným vyvařením karoserie dle stavu vozu pro jeho udržení v provozu do dodání nových vozidel. O této změně jsme již informovali v aktualitě Obnova vozového parku trolejbusů.

Stále platí, že posledním trolejbusem typu 21Tr, který podstoupí GO je 3030, která se aktuálně nachází v dílnách, byť prioritou jsou nyní již zmíněné střední opravy a oprava tak bude trvat déle než obvykle. Střední opravy byly v poslední době provedeny nebo jsou aktuálně prováděny mj. na vozech 3038II, 3040II, 3042II, 3218, 3254, 3504, 3605. Na možné přistavení k tomuto stupni opravy eventuálně čekají trolejbusy ev. č. 3005, 3057II a 3060II, které jsou nyní odstaveny v areálu vozovny Komín. Vůz 3005 měl být přistaven do dílen již v listopadu minulého roku, došlo však k zahoření v přední části vozu (u kabiny řidiče, schrána topení kabiny). K zahoření, tentokrát ve střešním kontejneru s výzbrojí, došlo také letos v únoru na trolejbusu 3615.

V prosinci 2019 obdržel vůz 3064II diodové transparenty BUSE původem ze zkušebního trolejbusu SOR TNB 12 3703. Rovněž pracovní vůz 3239 obdržel nové, resp. zánovní, transparenty, a to BS210 s atypickým provedením čelního transparentu pouze v pravé polovině čelního okna. Bylo také instalováno vnější osvětlení dveřních prostor dle autobusů Karosa řady 900, přičemž signalizace "Nevystupujte – nenastupujte" byla nahrazena zdvojeným osvětlením dveřního prostoru. Trolejbusy 3023 a 3024 pak obdržely hnací nápravy ZF.

Definitivně odstavené vozy 3267, 3269 a 3277 byly na konci uplynulého roku odvezeny ke šrotaci. Naopak odstavený trolejbus 3276 byl po potřebných úpravách, spočívajících mj. v instalaci RIS II, zařazen zpět do provozu. Ke znovuzprovoznění může dojít i v případě odstaveného vozu 3275.
autor: Lukin, 19. 4. 2020, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz