Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Letní trolejbusové aktuality

trolejbus 3218 po provedení SO na lince 33 ve smyčce Slatina, sídliště trolejbus 3601 po obnově laku v rámci SO+ Jak již bylo uvedeno v předešlých trolejbusových aktualitách, těžká údržba trolejbusů se přeorientovala na provádění pouze středních oprav s případným vyvařením karoserie (tzv. SO+), a to s cílem udržet vozy v provozuschopném stavu do dodání nových trolejbusů, které jsou předmětem několika vypsaných zadávacích řízení. Koncem června byl do provozu po provedení poslední generální opravy na trolejbusu typu 21Tr zařazen vůz 3030. Dále se tedy dílny TÚ soustředí pouze na provádění o úroveň nižších prohlídek. Z aktuálně odstavených trolejbusů Škoda 21Tr:
  • vozy ev. č. 3001, 3002, 3040II, 3041II, 3042II, 3043II by měly být opětovně zařazeny do provozu po provedení prohlídky v rozsahu SO+,
  • vozy ev. č. 3005, 3036, 3037, 3057, 3060 by do provozu již zasáhnout neměly, jejich dlouhodobé odstavení bude pravděpodobně definitivní.
Prohlídky probíhají postupně i na trolejbusech 14Tr a 22Tr. Takto byl omlazen i aktuálně nejstarší provozní trolejbus v České republice, kterým je Škoda 14Tr08/6 ev. č. 3218. Aktuálně prochází SO+ i vůz 3601. Činnost dílen se soustředí také na opravu hnací nápravy trolejbusu 15Tr 3504.

Ještě před nedávnem byly v Brně v provozu poslední tři trolejbusy Škoda 21Tr s hnací nápravou ze závodu VAB Bánovce nad Bebravou označenou jako HNT - 3047II, 3050II a 3054II (ex 22TrG). Na vozech 3050II a 3054II na nich postupně došlo k závadám, které zapříčinily jejich náhradu. Posledním vozem s touto nápravou je tedy 3047II.

původní přední čelo vozu 3616 po demontáži v areálu autobusové vozovny Slatina Dne 2. června 2020 došlo na voze 3008 na dvoře vozovny Husovice k zahoření topnice v kabině řidiče. Po opravě, která již začala, bude vůz zařazen zpět do provozu s cestujícími. Během června došlo během DN k poškození předního čela na voze 3616. Výměna poškozeného čela proběhla v dílnách autobusové vozovny Slatina, kde bylo dosazeno přední čelo vytěžené z vyřazeného autobusu Irisbus Citelis 12M ev. č. 7660.

Novinkou na trolejbusech typu 31Tr je možnost ovládání chladničky umístěné v kabině řidiče. Donedávna nebylo možné chladničku při jejím nepoužívání vypnout, tj. byla v provozu vždy při zapnutí trolejbusu.
autor: Lukin, 18. 8. 2020, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz