Podzimní trolejbusové aktuality | Aktuality | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Podzimní trolejbusové aktuality

Vůz 3050 byl odstaven z provozu. Na voze 3678 bylo testováno nové uložení sběračů Faiveley TSS15. Jak bylo avizováno v předešlých trolejbusových aktualitách byly během podzimu dodány další trolejbusy Škoda 27Tr - 3678, 3684, 3685 a 3686. Na voze 3678 je z výroby zkušebně zesílené uložení levého sběrače. Za účelem ověření fyzikálních vlastností této úpravy sběrací soustavy Faiveley TSS15 bylo na vozidle instalováno tenzometrické měření, které bylo po zkušební jízdě demontováno. Postupné zařazování nových vozidel umožňuje odstavování a vyřazování těch starších. Sešrotovány byly trolejbusy 3046II a 3254. Stejný osud potká i vozy 3048II a 3050II. Ve vozovně Husovice jsou odstaveny trolejbusy typu 14Tr - 3231 (poslední s hnací nápravou Rába), 3260 a 3276. V budoucnu mohou sloužit jako záloha nebo mohou být odprodány, příp. sešrotovány. Ukončení provozu čeká i typ 22Tr. Vůz 3603 je již odstaven a 3605 dojíždí své poslední kilometry. Dne 19. prosince 2022 bude pravděpodobně vypraven do pravidelného provozu naposledy a poté proběhne už pouze rozlučková akce (nejspíše v lednu 2023).

Pokračují práce na retro trolejbusech (na fotografii 3601). V dílnách TÚ probíhají renovace retro trolejbusů (zadní článek 3601) i rozebírání vyřazených trolejbusů (3254). Z činnosti dílen údržby trolejbusů lze zmínit probíhající opravy středního stupně na vozech typu 31Tr, během kterých jsou vyměňovány plastové sedací části sedadel pro cestující STER MX za ty potažené látkou se vzorem CAMIRA EIJD74. Ke zvýšení komfortu pro řidiče dochází díky výměnám sedadel i v kabině, kam jsou instalovány sedadla Isringhausen ISRI NTS2 (dříve NTS). I nadále pokračují práce na třech trolejbusech zařazených do retro programu DP. Vůz 3601 prochází kompletací interiéru a elektroinstalace, trolejbus 3283 je ve stavu nalakované karoserie a položené podlahy a na 3136 jsou prováděny karosářské práce ve Zlineru. Pracovní vůz 3239 obdržel v rámci střední opravy statický měnič. Motorgenerátor pro pohon čerpadla servořízení a alternátoru byl vytěžen právě pro retro vůz 3283. Dále byl zprovozněn trolejbus 3304 s opraveným střešním kontejnerem z vozu 3301 (poškozeným při dopravní nehodě).

Na voze 3051 došlo k zahoření kabeléže a jeho střešní kontejner byl z vozu snesen a nahrazen jiným. Trolejbus 3502 byl využit při natáčení filmu, které probíhalo v úseku Soukopova-Barvičova. Na fotografii je zvěčněn při výjezdu přes ulici Zborovskou. Na trolejbusu 3051II došlo v listopadu 2022 k zahoření kabeláže, takže na něj byla posléze dosazena střešní nástavba z definitivně odstaveného vozu 3050II. Trolejbusy 3652 a 3663 jsou odstaveny po dopravních nehodách. Z vozu 3310 byl odstraněn reklamní polep. Retro trolejbus 3502 byl dne 12. listopadu 2022 využit při natáčení filmu Highlight režiséra Ondřeje Provazníka. Natáčení probíhalo, obdobně jako u filmu Sebemilenec z roku 2013 s vozem 3268, v úseku Soukopova-Barvičova a pro jeho potřeby byl trolejbus profesionálně zašpiněn a byly dočasně demontovány viditelné prvky RIS - palubní počítač a validátory.

Informace o trolejbusech SOR TNS 12 3065II a 3066II z projektu Mario budou shrnuty v samostatné aktualitě.
autor: Lukin, 18. 12. 2022, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz