Po téměř 4 letech se v úterý 14. listopadu 2023 do provozu vrátila tramvaj KT8D5R.N2 ev. č.
1701 po generální opravě. Jedná se o "kačenu", která se na první pohled zevnitř i zvenku liší od ostatních tramvají svého typu.
V rámci generální opravy, která zahrnovala obvyklé činnosti (kompletní odstrojení všech tří článků, pískování, rozsáhlé opravy karoserie, lakování apod.), bylo užito velké množství pro tramvaje KT8 nových prvků. Na první pohled je patrné kompletní LED osvětlení exteriéru i interiéru, které díky odlišným proporcím svítilen zcela změnilo vzhled obou čel. Vůz je dále vybaven pozičním osvětlením na bočnicích, obdržel např. i nová dveřní křídla od firmy SKD.
Řidiči se mohou těšit z nových pneumaticky stavitelných sedadel s vyhříváním, nových ovládacích pultů s kolébkovými tlačítky nebo ze spolehlivých klimatizací kabin od firmy Dometic. Cestující si mohou všimnout nerezových madel v salónu, modernizovaného světelného kanálu s LED osvětlením salónu nebo elegatnějšími schránami dveřních mechanismů. Plošiny pro vozíčkáře byly vyměněny za mechanické, inovované jsou např. i sklopné sedačky ve středním článku. V zimním období cestující ocení i vyšší tepelný komfort. K běžným podedákovým topidlům bylo doplněno i sálavé topení u bočnic dle KT8D5N.
Trakční výzbroj stejně jako nožní řízení zůstala původní. Zásadní změnou v elektroinstalaci je náhrada ručního odpojovače-přepojovače elektrickým. Ten je místo v zástěně kabiny umístěn na střeše středního článku, jeho ovládání je automatické v závislosti na poloze pantografu.
V prvních plánech generální opravy uvažovaných koncem roku 2019 bylo počítáno i s výměnou tyristorové výzbroje TV3 za tranzistorovou TV Progress a dalších modernizacích (např. s výměnou pantografů za polopantografy). Bohužel nepříznivá geopolitická situace spojená s propuknutím pandemie Covid-19 a dalších faktorů způsobila, že původně velkolepé plány bylo nutné redukovat. I tak je vůz
1701 důstojnou modernizací stále nepostradatelného typu obousměrné tramvaje.
V současné době prochází obdobnou generální opravou ještě vůz
1714.