Souprava VariíLFR.E poprvé v provozu | Aktuality | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Souprava VariíLFR.E poprvé v provozu

Historicky prvni nasazení soupravy sólo Varií na linku. Historicky prvni nasazení soupravy sólo Varií na linku. Shodou okolností den předtím, než bude poprvé vypravena souprava VariíLF2 do pravidelného provozu, se Brňané dočkali další zajímavé soupravy. Jde konkrétně o spřažené vozy VarioLFR.E 1553II+1554II.

O nasazení soupravy sólo Varií se spekulovalo již od začátku provozu těchto vozů v Brně (prosinec 2006). V tomtéž měsíci dokonce proběhla zkušební jízda soupravy 1551II+1567III (viz aktualitu). Bohužel se však ukázalo, že výřezy pro spřáhla v čelních plentách jsou příliš malé, a tak není možné bezproblémově soupravy typu VarioLF+VarioLF provozovat. Vše se však změnilo s příchodem vozu 1523II (a dalších od roku 2008), který již byl opatřen větším otvorem pro spřáhlo na čelech. Přestože ale spřahování Varií v té době již teoreticky bylo možné, v praxi k němu nedošlo i mimo jiné kvůli tomu, že Varia mohla být využita ve větší míře k sólo provozu na lince 4, případně v trojčatech na lince 12 nebo jako tažné vozy k vlekům VV60LF (linka 9, o víkendu 3 a 13, po prázdninách 2008 také i na 6).

Další změna přišla s dodávkami nových tramvají 13T a s tím souvisejícím postupným vyřazováním starších vozů T3. Tomuto trendu byly přizpůsobeny samozřejmě i jízdní řády, což ve výsledku znamenalo menší potřebu sólo vozů, ale nesníženou potřebu dvojiček. Logicky tedy byly některé původně sólo tramvaje spřaženy do dvojic (a část jich byla mimo jiné převedena do Pisárek) a tento trend se nevyhnul ani Variím. Nejdříve bylo přistoupeno k soupravám Varií společně s T3R.EV (viz první a druhou aktualitu), a nyní konečně i k soupravám dvou Varií.
autor: Eda, 20. 9. 2009, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz