Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Netradiční souprava tramvají T3 v Brně

Při uzavírce ulic Joštovy a České v centru Brna pro veškerou dopravu v letních měsících 2010 výrazně vzrostla díky úvraťovým ukončením linek x11/x13 na Žerotinově náměstí a linky 7 v ústí ulice Husovy do Komenského náměstí potřeba obousměrných tramvají KT8D5. V odpoledních špičkách pracovních dnů je nyní potřeba 31 tramvají KT8, což lze za běžných okolností vypravit i s dostatečnou zálohou. Nutno ovšem brát v potaz, že některé z celkového počtu 38 tramvají KT8D5 nejsou k dispozici ke každodenní výpravě kvůli dílenským prohlídkám atd. Pro případ neplánovaného odstavení většího množství "kačen" z důvodů závažnějších poruch, nehod atd., byly vytvořeny 2 obousměrné soupravy tramvají T3M, které byly spojeny záděmi k sobě. Takto spojené tramvaje prošly drobnými úpravami RIS, ovládání vnějšího osvětlení (brzdová světla jsou uchycena k nárazníkům na předních čelech obou vozů), je užit upravený mezivozový kabel. Pro účely spojení formou "PX" byly užity vozy T3M 1581II+1586 a 1532+1584. Jako záložní vůz T3M pro případ výpadku některého z vozů spojených v soupravě slouží 1555.
V průběhu prvního srpnového týdne obě soupravy splnily technicko-bezpečnostní zkoušku a nyní jsou připraveny k případnému využití. V případě výpravy na některou z úvratí ukončených linek je třeba brát v potaz, že taková souprava má prakticky poloviční obsaditelnost a dveře pouze na pravé straně ve směru jízdy. V provozu s cestujícími by byl obsazován vždy pouze přední vůz.
autor: manil, 6. 8. 2010, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz