Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Tramvaje (30 m)

Aktuální přehled vozů. Vypsány jsou pouze nyní provozní vozy (+ vozy v dílnách nebo krátkodobě odstavené). Naopak nejsou zahrnuty vozy do provozu zatím nezařazené, vozy dlouhodobě odstavené, vyřazené a služební.


    KT8D5 (souhrn)
    1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 1708 1709 1710 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 1729 1730 1731 1732 1733 1734 1735 1736 1737 1738
    V provozu celkem 38 vozů KT8D5 všech modifikací.

V roce 1986 byly dodány 2 tramvaje KT8D5 z ověřovací série. Na ně později navázalo dalších 21 sériových vozů, v roce 1993 pak dalších 5 tramvají určených původně pro Volgograd. V letech 1998-2000 přibylo dalších 7 již z výroby nízkopodlažních vozů KT8D5N. V letech 2002-2003 pak byly zakoupeny další 3 tramvaje původem z Košic. Celkem se tedy do Brna dostalo 38 kusů tramvají typu KT8D5. Všechny původně vysokopodlažní vozy jsou dnes již rekonstruované na částečně nízkopodlažní KT8D5R.N2.

 
    KT8D5R.N2
    1701 1702 1703 1704 1705 1706 1707 1708 1709 1710 1711 1712 1713 1714 1715 1716 1717 1718 1719 1720 1721 1722 1723 1724 1725 1726 1727 1728 1736 1737 1738
    <code>Sem patří nákres ve flashi, ale Váš prohlížeč nebo jeho nastavení ho nedovoluje zobrazovat.</code>
    V provozu celkem 31 vozů KT8D5R.N2.

Program rekonstrukcí tramvají KT8D5 spojených s dosazením středního nízkopodlažního článku probíhal mezi lety 2003 a 2013. Za těchto 10 let byly všechny tramvaje původních typů KT8D5 a KT8D5SU přestavěny na typ KT8D5R.N2. Tři vozy jsou původně z Košic.

 
    KT8D5N
    1729 1730 1731 1732 1733 1734 1735
    <code>Sem patří nákres ve flashi, ale Váš prohlížeč nebo jeho nastavení ho nedovoluje zobrazovat.</code>
    V provozu celkem 7 vozů KT8D5N.

V letech 1998-2000 bylo z ČKD dodáno 7 nových vozů KT8D5N.

 
 
    K3R-N
    1751 1752 1753 1754
    <code>Sem patří nákres ve flashi, ale Váš prohlížeč nebo jeho nastavení ho nedovoluje zobrazovat.</code>
    V provozu celkem 4 vozy K3R-N.

Kompletní rekonstrukce vozu K2 s dosazením nového středního nízkopodlažního článku (2003-2006).

 
 
 
    13T
    1901 1902 1903 1904 1905 1906 1907 1908 1909 1910 1911 1912 1913 1914 1915 1916 1917 1918 1919 1920 1921 1922 1923 1924 1925 1926 1927 1928 1929 1930 1931 1932 1933 1934 1935 1936 1937 1938 1939 1940 1941 1942 1943 1944 1945 1946 1947 1948 1949
    <code>Sem patří nákres ve flashi, ale Váš prohlížeč nebo jeho nastavení ho nedovoluje zobrazovat.</code>
    V provozu celkem 49 vozů 13T.

Od roku 2007 jsou dodávány tramvaje Škoda 13T. Prvních 19 vozů má v lichých článcích uspořádání interiéru s podélným sezením, ostatní vozy (dodávané od r. 2010) již mají uspořádání sedaček pouze po směru jízdy a proti němu. Tramvaje 1907-1915 byly výrazně spolufinancovány EU.

 


Evidenční čísla a počty provozních vozů jsou automaticky aktualizovány podle evidence.

Autoři nákresů: Tin (Stratos), Jkopri (Citelis 12M CNG, SOR, Solaris) a Fixi (ostatní)