Trolejbusy | Přehled | Vozový park | MHD Brno
Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Trolejbusy

Aktuální přehled vozů. Vypsány jsou pouze nyní provozní vozy (+ vozy v dílnách nebo krátkodobě odstavené). Naopak nejsou zahrnuty vozy do provozu zatím nezařazené, vozy dlouhodobě odstavené, vyřazené, služební a historické.

    14Tr    13 vozů všech modifikací
    3218 3231 3240 3254 3256 3259 3260 3274 3276 3279 3280 3283 3284
   

Mezi lety 1982 a 1995 bylo do Brna dodáno celkem 123 sólo trolejbusů typu 14Tr. Dodávky začaly 5kusovou ověřovací sérii 14Tr0 (1982), na ni poté navázaly vozy 14Tr01 (19 ks, 1983), 14Tr05 (5 ks, 1984), 14Tr07 (12 ks, 1986), 14Tr08/6 (27 ks, 1987-1989), 14Tr10/6 (20 ks, 1990-1991), 14Tr13 (5 ks, 1994), 14Tr14 (10 ks, 1994) a 14Tr17/6M (20 ks, 1995). Některé byly modernizovány na 14TrR (v různých provedeních), některé vyřezeny nebo prodány. Všechny vozy jsou v současné době opatřeny unifikovaným nátěrem dle arch. Patrika Kotase (poslední série vozů měla tento nátěr již z výroby, ostatní byly přelakovány v rámci pravidelných dílenských oprav). Zajímavostí byl vůz 3256, který byl do roku 2014 vybaven elektrovýzbrojí na bázi IGBT tranzistorů.

 
    14Tr08/6    2 vozy
    3218 3231
   

V letech 1987 a 1989 bylo dodáno 27 vozů 14Tr08/6, některé byly vyřazeny, většina však byla zmodernizována na 14TrR.

 
    14Tr14    2 vozy
    3259 3260
   

V roce 1994 bylo dodáno 10 vozů 14Tr14, které měly podobně jako vozy 14Tr13 pro Brno typický hranatý budnik pro přední linkovou orientaci. Všechny vozy by měly být postupně rekonstruovány na 14TrR.

 
    14Tr17/6M    4 vozy
    3274 3279 3280 3283
   

Z roku 1995 pochází 20 vozů modernizovaného typu 14TrM. I tyto 14Tr nejnovější brněnské série jsou postupně přistavovány k modernizacím na 14TrR.

 
    14TrR    5 vozů
    3240 3254 3256 3276 3284
   

Od roku 1999 probíhají rekonstrukce všech sérií vozů 14Tr na typ 14TrR. Provedení této modernizace však není u všech vozů shodné.

 
 
    15Tr    2 vozy všech modifikací
    3504 3505
   

Vozy 15Tr byly do Brna dodány ve dvou vlnách. První 3 vozy 15Tr03 byly do Brna přivezeny na jaře 1990. Zbylých 5 "kloubáků" pak v roce 1991. Dnes jsou již všechny zmodernizované na 15TrM.

 
    15TrM    2 vozy
    3504 3505
   

Do roku 2006 bylo všech 8 vozů 15Tr rekonstruováno na typ 15TrM.

 
 
    21Tr    50 vozů všech modifikací
    3003 3004 3007 3008 3009 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016 3017 3018 3019 3020 3021 3022 3023 3024II 3025II 3026 3027 3028 3030 3031II 3032II 3034II 3035II 3038II 3039II 3040II 3042II 3045II 3046II 3048II 3049II 3050II 3051II 3052II 3053II 3054II 3055II 3056II 3058II 3059II 3061II 3062II 3063II 3064II
   

V letech 1999-2001 bylo nejprve výrobcem dodáno 39 standardních vozů 21Tr. V roce 2002 přibyly další 4 vozy s modifikovanou elektrickou výzbrojí s využitím prvků IGCT (21TrIGCT). Mezi lety 2011 a 2014 pak bylo nakoupeno dalších 17 (+ 2 na náhradní díly) vozů původem z jiných měst. Dva z nich jsou typu 21TrAC se střídavou elektrickou výzbrojí.

 
    21Tr    45 vozů
    3003 3004 3007 3008 3009 3010 3011 3012 3013 3014 3015 3016 3017 3018 3019 3020 3021 3022 3023 3024II 3025II 3026 3027 3028 3030 3031II 3032II 3034II 3035II 3038II 3039II 3040II 3042II 3045II 3046II 3048II 3049II 3050II 3051II 3052II 3053II 3054II 3055II 3056II 3059II
   

V letech 1999-2001 bylo dodáno 39 trolejbusů 21Tr. Dalších 15 vozů bylo zakoupeno později z Jihlavy, Hradce Králové a Českých Budějovic.

 
    21TrIGCT    3 vozy
    3061II 3062II 3063II
   

V roce 2002 byly dodány 4 nové vozy 21TrIGCT, které se na první pohled neliší od původních 21Tr. Mají však upravenou elektrickou výzbroj s využitím polovodičů IGCT.

 
    21TrAC    2 vozy
    3058II 3064II
   

Dva vozy 21TrAC byly zakoupeny v roce 2014 z Hradce Králové. Na první pohled se odlišují upraveným barevným schématem nátěru.

 
 
    22Tr    8 vozů všech modifikací
    3601 3602 3603 3604 3605 3606 3607 3608
   

Článkové nízkopodlažní trolejbusy 22Tr z produkce Škody Ostrov byly dodávány v letech 2003-2004.

 
 
    25Tr    7 vozů všech modifikací
    3609 3612 3613 3614 3615 3616 3617
   

V letech 2007-2009 byly dodávány článkové 100% nízkopodlažní vozy Škoda 25Tr s karoserií Irisbus Citelis.

 
 
    26Tr    10 vozů všech modifikací
    3301 3302 3303 3304 3305 3306 3307 3308 3309 3310
   
   

V roce 2018 bylo zakoupeno 10 ks sólo trolejbusů Škoda 26Tr, které jsou vybaveny mj. bateriovým pohonem.

 
 
    31Tr    30 vozů všech modifikací
    3618 3619 3620 3621 3622 3623 3624 3625 3626 3627 3628 3629 3630 3631 3632 3633 3634 3635 3636 3637 3638 3639 3640 3641 3642 3643 3644 3645 3646 3647
   

Kloubové 100% nízkopodlažní trolejbusy Škoda 31Tr v karoserii SOR jsou dodávány od roku 2015.

 
 

Evidenční čísla a počty provozních vozů jsou automaticky aktualizovány podle evidence.

Autoři nákresů: Tin (Stratos), Jkopri (Citelis 12M CNG, SOR, Solaris) a Fixi (ostatní)