Statistika vozového parku: Nízkopodlažnost
Grafy počtů nízkopodlažních vozidel a jejich percentuálního podílu v jednotlivých letech podle trakcí.
Poznámky
- Údaje jsou vždy k 31. prosinci každého roku
- Počty zahrnují pouze vozy zařazované do osobní dopravy,
při odstavení nebo využití k jinému účelu jsou zahrnuty
mezi vyřazené vozy, při případném znovunasazení do osobní
dopravy jsou zahrnuty opět mezi zařazené vozy
- Počty vyřazovaných vozidel se můžou mírně lišit od jiných
přehledů. Je to dáno zejména rozdílným započtením vyřazovaných
vozů. Nicméně nejsou vyloučeny ani nepřesnosti způsobené chybnými
daty.
- Základní jednotkou stáří vozidel je 1 rok.
Vozidlo má konci roku v němž bylo vyrobeno
stáří 0 roků, není zohledněn rozdíl mezi vozy vyrobenými v
lednu a v prosinci téhož roku.
- Zvýšení průměrného stáří by za normálních okolností nemělo
nikdy meziročně vzrůst o více než 1 rok, zde je pár poznámek
k vyjímkám:
- u tramvají v letech 1901 a 1903 byly zařazeny též staré
vlečné vozy původně parní i koňské dráhy
- v roce 1915 bylo zařazeny ojeté vlečné vozy z Vídně
- některé tramvaje zařazované v letech 1940 a 1943 byly
staré, již dříve odstavené vozy
- v roce 1992 bylo zařazeno několik ojetých tramvají z Prahy a Bratislavy
- rozdíl v prům. stáří 1,1 roku mezi lety 1943 a 1944
u autobusů byl způsoben zabavením nejnovějších autobusů
Wehrmachtem
- Celkově se do statistik pochopitelně promítají politické a
společenské změny, většinou sice opožděne, ale o to s větší
setrvačností...
statistiky podle evidence zpracoval Jakub S.