Dne 15. listopadu 2017 byl na všech tramvajích Škoda 13T
1901 -
1949 plošně spuštěn provoz automatického zavírání dveří. Tento systém funguje na principu optické závory, která se nachází ve spodní části dveřního rámu (vodorovně s podlahou). Je-li tato funkce zapnutá speciálním vypínačem v kabině řidiče a užije-li řidič současně funkci uvolnění, potom se u dveří, které jsou otevřeny a v nichž se po dobu 3 sekund nenachází žádná překážka, spustí signalizace dveřní výstrahy a po dalších 3 sekundách se začnou zavírat. Proces zavírání nebo signalizaci lze cestujícím vyrušit stiskem poptávkového tlačítka nebo přerušením optické závory.
Systém byl z výroby plně funkční na všech vozidlech 13T6
1930 -
1949 dodaných v roce 2016, starší vozy byly z výroby světelnou závorou vybaveny, pro její zprovoznění však bylo nutné provést drobné úpravy včetně nahrání nového software.
Dopravní podnik města Brna si od spuštění systému slibuje minimalizaci úniku tepla při temperování v zimních měsících při delším stání na zastávkách, např. při čekání do času nebo na večerních malých spojeních na Hlavním nádraží.