V pátek 14. prosince se Brňané kromě sněhu dočkali i prvního dne provozu zbrusu nové tramvaje VarioLF, která se objevila v soupravě tzv. trojčete ve složení
1523+
1301+
1569 na druhém pořadí linky
12.
Částečně nízkopodlažní tramvaj vznikala v ústředních dílnách dopravního podniku přibližně od konce letních prázdnin a od předchozích tří vozů VarioLF se liší v počtu sedadel (v nízkopodlažní části o jedno sedadlo míň) a již instalovanou výbavou pro provoz jako řídící vůz v trojčeti (podpora pro kamerový systém včetně instalace monitoru do kabiny řidiče). Původní T3 evidenčního čísla
1523 byla během září odstavena, v průběhu následujících měsíců pak rozebrána a rozřezána v areálu vozovny Medlánky.
Provoz třívozové tramvajové soupravy v Brně sice neprobíhá úplně bez komplikací, ale mimo jiné díky vysoké obsaditelnosti je v plánu dovybavit všechny stávající vozy s asynchronní elektrickou výzbrojí Europulse (4x VarioLF, 4x T3R.EV) příslušenstvím pro provoz v takovéto soupravě a sestavit tak z těchto tramvají a čtyř vlečných vozů VV60LF během následujícího půlroku 4 trojčata ve složení VarioLF+VV60LF+T3R.EV. (foto: manil)