Fórum Fotogalerie Online sledování Vypravenost Evidence

Sešrotování první tramvaje s čely "Kotas" v Brně

Ve středu 18. listopadu 2015 byla sešrotována první tramvaj s předním a zadním čelem v designu dle Ing. arch. Patrika Kotase - K2R 1003. Tato elegantní čela s oblými rohy byla dosazována při modernizacích tramvají T3 a K2 zejména v 90. letech minulého století. V obměněné podobě se s nimi můžeme setkat i na tramvajích RT6N1. V dnešní době se na území České nebo Slovenské republiky v rámci modernizací tramvají tato čela nedosazují, stále se však s nimi můžeme setkat na nových nebo modernizovaných tramvajích v Rusku (Nižnij Novgorod) nebo na Ukrajině (Kyjev, Dněpropetrovsk a další).

V Brně došlo dne 7. srpna 2015 k zahoření tramvaje K2R 1003 na Hlavním nádraží, kdy došlo vlivem skryté závady k přeskoku elektrického proudu o napětí 600 V do slaboproudých 24V obvodů. Vzhledem k rozsáhlému poškození kabeláže a slaboproudých agregátů bylo rozhodnuto o vyřazení vozu 1003 bez náhrady s ohledem na očekávanou dodávku 20 ks tramvají 13T v roce 2016. 1003 se tak stala první tramvají v Brně s čely "Kotas", která byla sešrotována (celorepublikové prvenství u sešrotovaných modernizovaných vozů s čely "Kotas" drží pražská prototypová T3R 8205, z jejíhož předního čela byl vyroben "pomník", který dnes stojí u administrativní budovy pražských ústředních dílen v Hostivaři). Současně se jedná o první vyřazenou tramvaj, která byla modernizována v 90. letech a také první vyřazenou tramvají s GTO tyristorovou výzbrojí ČKD TV 8, která umožňuje i rekuperaci.
Šrotace proběhla v areálu vozovny Medlánky na odstavné koleji vedle Ústředních dílen. Provedena byla externí firmou.
autor: manil, 18. 11. 2015, Novinky ve vozovém parku DPMB, trvalý odkaz