"Plecháč", jak je tramvajím typu 4MT díky jejich celokovové skříni přezdíváno, ev. č. 145II byl vyroben v roce 1954 v Královopolské strojírně Brno. Jedná se o jeden z pěti dodatečně vyráběných motorových vozů 4MT do souprav s již existujícími vlečňáky, kterých bylo vyrobeno o pět více než motoráků (25 motorových, 30 vlečných vozů) kvůli zamýšlenému řazení do třívozových souprav (1 motorák, 2 vlečňáky). Zkušební jízdy však ukázaly, že motorový vůz není v některých provozních podmínkách schopen dva vlečňáky ubrzdit, proto bylo od záměru provozu "trojčat" upuštěno a v tehdejších ústředních dílnách v Pisárkách bylo dodatečně zkompletováno 5 tramvají do celkového počtu 30 motorových a 30 vlečných vozů.
Vůz č. 145II se v provozu udržel až do roku 1974, kdy byl ukončen provoz dvounápravových tramvají. Následně byl přeřazen do ústředních dílen, kde sloužil jako posunovací vůz převážně pro přetah opravovaných tramvají mezi jednotlivými stáními. Obdržel evidenční číslo 4058, které navazovalo na řadu služebních dvounápravových tramvají. V roce 1994 byl na své pozici nahrazen tramvají T2. Nebyl však sešrotován, ale především díky iniciativě tehdejšího vedoucího ústředních dílen, Ing. Josefa Buchty, došlo k jeho zachování a přestavbě na prezentační salónní tramvaj, které v DPMB nikdo neřekl jinak než "Baudyšbar". Při přestavbě byl kompletně upraven interiér, který byl osazen červenými látkovými křesílky, stolečky a skříňkami. Podlaha, která byla po celém voze srovnána do jedné roviny, byla opatřena linoleem, na které byl položen červený koberec. Elektrická výzbroj vč. principu řízení kontrolérem s klikami zůstala původní, změněny byly některé pomocné prvky, např. pro dobíjení baterie byl použit motorgenerátor z trolejbusu 14Tr apod. Exteriér měl evokovat původní provedení, ale při opravě byla použita celá řada tehdy užívaných prvků, např. osvětlení z tramvají T3SUCS, zpětné zrcátko, užití nepůvodních barevných odstínů apod. Třetí dveře byly zaslepeny, ale dveřní křídla v karoserii fyzicky zůstala.
Po přestavbě byla tramvaj pod stejným číslem (4058) umístěna do vozovny Pisárky. V ulicích Brna byla k vidění především v rámci nostalgických nebo komerčních jízd. Kolem roku 2006 prošla střední opravou v ÚD, v rámci které obdržela nový lak. Po většinu provozu v Pisárkách se až do svého odchodu do důchodu o tramvaj poctivě staral dlouholetý pracovník DPMB, p. Aleš Živný, který tramvaj mj. nechával dále vylepšovat např. o rádio s mikrofonním vstupem, vázičkami s umělými květinami, ventilátory po voze s třpytícími se třásněmi, které měly svým vlátím indikovat jejich chod, venkovním osvětlením prostoru vedle tramvaje pro případ noční párty na konečné a jinými bizarnostmi. Technický stav tramvaje se poslední léta provozu díky stárnutí a opotřebení zhoršoval, na konci roku 2019 odbor kontrol DPMB zakázal její další provoz.
Ještě během posledních let provozu bylo uvažováno o přestavbě vozu 4058 na plnohodnotnou historickou tramvaj, avšak s ohledem na časté využívání vozidla pro komerční účely bylo rozhodnuto o odkupu nepotřebného vraku motorového vozu 4MT ev. č. 134II od Technického muzea v Brně, který byl následně společně s vlečným vozem ev. č. 313 renovován na plnohonotnou historickou soupravu 4MT. Vůz 4058 byl půl roku po odstavení přistaven do ÚD k provedení celkové opravy, avšak vzhledem k tomu, že "salónní" interiér vozu byl z designového hlediska poplatný době vzniku (1994), bylo přistoupeno i k úpravě vnitřního uspořádání. K vytvoření návrhu interiéru tramvaje byl přizván profesionální designér, který na základě nápadů DPMB sestavil výslednou podobu interiéru, výkresovou dokumentaci vytvořila externí konstrukční kancelář.
Oprava vozidla probíhala s přestávkami (způsobenými především prioritou běžné provozní činnosti ÚD) od června 2020 do listopadu 2022. V rámci celkové opravy byl kompletně zrepasován podvozek vč. trakčních motorů a převodového ústrojí. Vozová skříň byla po rozebrání opískována, vadné části karoserie a oplechování byly vyměněny nebo vyvařeny. Interiér prošel kompletní proměnou. Sedadla cestujících jsou řešena jako podélné lavice, které jsou potaženy hnědým 70% recyklátem kůže. Pod sedadly jsou ukotveny snadno demontovatelné stolečky na nerezové konstrukci, na zadní plošině se nachází velký pevně umístěný stůl. Před a za druhými dveřmi jsou umístěny skříně, v první skříni se nachází lednice, druhá skříň, na níž je umístěn kávovar, je určena jako prostor pro drobné vybavení tramvaje. Ve vozidle jsou dále umístěny dva LCD monitory a dva reproduktory s audio zesilovačem s možností kabelového nebo Bluetooth vstupu. Tramvaj tak umožňuje přehrávání videí, audiosouborů, promítání fotografií nebo prezentací. Dobíjení baterie zajišťuje statický měnič Cegelec SMT 6,3, o vytápění interiéru se stará 5 horkovzdušných topných jednotek Lokotechnika. Elektrická výzbroj zůstala původní. Exteriér vozidla byl přizpůsoben do původního stavu, tramvaj je tak takřka k nerozeznání od ryze historického motoráku č. 134II.
Po opravě vůz obržel zcela původní evidenční číslo 145II, v interních účetních aplikacích DPMB je vůz veden jako 4902, což je řada pro služební nebo speciální tramvaje. Nyní je vůz deponován ve vozovně Medlánky a stejně jako před opravou bude sloužit především pro komerční účely nebo pro reprezentační jízdy DPMB.