Ve středu 9. prosince byl do Brna přivezen již druhý nízkopodlažní minibus CiBus ENA MAXI vyráběný konsorciem firem Mave a Zliner. Vozidlo dostalo evidenční číslo 7502, RZ 6B8 8647 a po vyřízení všech administrativních formalit bude zařazeno do provozu. Minibus bude vypravován ze slatinské vozovny, a to především na bezbariérové linky 81 a 82. V blízké době je očekávána dodávka i třetího pro letošní rok objednaného vozu tohoto typu, v roce 2010 by pak měly podle plánu přibýt další 2 minibusy.
V pátek 11. prosince byly do areálu firmy Remet s.r.o. přetaženy vyřazené trolejbusy ev. č. 3195 a 3196 za účelem fyzické likvidace. Trolejbusy byly před tímto úkonem částečně odstrojeny za účelem vyzískání použitelných náhradních dílů.
číst dále
Od pátku 13. listopadu můžeme v běžném provozu opět potkávat pisáreckou soupravu T3G 1639+1640. Tyto 2 vozy prošly v posledních 8 měsících velkorysou generální opravou při níž jim byly doplněny vnitřní i vnější elektronické infopanely BUSE, nové pohony dveří IGE.cz, statický měnič a protiskluzová podlahová krytina ALTRO. Mimo dalších vylepšení byly na vozy také aplikovány 2 výrazné novinky. Brzdové odporníky byly přesunuty na střechu (podobně jako tomu je u vozů T3R) a obě tramvaje byly vybaveny ručním řadičem Alfa Union známým z brněnských VariíLF. Jedná se o vůbec první tramvaje typu T3G v ČR, které jsou
vybaveny ručním řadičem. To také zapříčinilo abnormálně dlouhou prodlevu mezi dokončením opravy a vypravením soupravy do provozu - muselo se počkat na schválení rekonstrukce Drážním úřadem. V současné době se podrobují generální opravě v obdobném rozsahu také soupravy 1608+1606 a 1607+1611.
O své reklamy v říjnu přišly tramvaje T3G 1634+1616, které jsou nyní v unifikovaném nátěru, a vůz B951E 7490, kterému byla stržena reklama železářství Oldřich Barták.
Dne 8.10.2009 byl v areálu firmy Remet s.r.o. zlikvidován vrak vozu 14Tr07 ev. č. 3204. Tento trolejbus z roku 1986 byl v roce 2004 odstaven z pravidelného provozu a zůstal deponován na nádvoří vozovny Komín. Odstavený vůz byl využit ke zkouškám elektrických dveřních pohonů IGE, v roce 2007 byl ještě oživen a po areálu pojížděn se zkušebně namontovanou staniční brzdou a blokováním otevření dveří za jízdy. Po definitivním odstavení byl vůz postupně rozebírán na náhradní díly, z nichž část byla využita pro vlastní potřeby DP, část rozprodána jiným zájemcům. Zcela odstrojený vůz poté v podstatě zcela zchátral, nakonec byl vyjednáván pro nácvik cvičení HZS, k čemuž však nedošlo, v poslední době byly z vozu demontovány zbylé použitelné komponenty a po více než pěti letech od odstavení z pravidelného provozu byl vůz po vlastní ose pomocí podnikového tahače a doprovodného vozidla odtažen do areálu firmy Remet (kovošrot) na Vídeňské ulici. Zde byl vůz prakticky ihned za pomocí mohutného pracovního stroje s hydraulickou rukou zlikvidován. K této likvidaci došlo vůbec poprvé, neboť dosud byly vozy 14Tr buď prodány, případně přetaženy do areálu husovické vozovny, kde byly zdlouhavě rozpalovány a rozmontovávány.
číst dále
6. října se do provozu zapojila i poslední letos dodaná tramvaj Škoda 13T, a to 1919.
Ve čtvrtek 1. října 2009 byl do Brna dovezen za účelem testování v ostrém provozu částečně nízkopodlažní třídveřový autobus Irisbus Iveco Crossway LE 12,8 M. Vůz je veden pod evidenčním číslem 2711 a vypravován je z medlánecké vozovny. Zkušební provoz by měl trvat přibližně týden.
číst dále
Koncem září byly do vozidel T3R 1615 a 21Tr 3031II na dobu cca 3 měsíců k předním dveřím na místo klasických označovačů instalovány nové odbavovací terminály Mikroelektronika PT02. Smysl instalace těchto terminálů do dvou drážních vozidel DPMB bude schválení zařízení Drážním úřadem, který vyžaduje ověření funkčnosti v ostrém provozu, byť tyto terminály nemají být v testovacím provozu využívány přímo cestujícími (k označení jízdenky poslouží zbylé dva klasické označovače u druhých a třetích dveří vozů). Výrobce Mikroelektronika Vysoké Mýto multifunkční terminál PT02 s možností scanu čipové karty a rychlého tisku dokladu představil v červnu 2009 na 58. kongresu UITP ve Vídni a první komerční dodávku těchto zařízení plánuje ještě do konce letošního roku do Jihlavy, kde vyhrál výběrové řízení na dodávku a vybudování kompletního odbavovacího systému včetně podpory čipových karet.
11. září byl do Brna dodán první minibus MAVE-Fiat CiBus ENA Maxi. Vůz dostal evidenční číslo 7501 a zařazen byl do vozovny Slatina. Oficiální představení tohoto vozu spojené s bezplatnými předváděcími jízdami proběhlo v sobotu 19. září v rámci Evropského týdne mobility. Mave jezdilo po 15 minutách z České střídavě na Špilberk a k vile Tugendhat. Vůbec první nasazení vozidla do plnohodnotného ostrého provozu proběhlo v neděli 27. 9., kdy byla 7501 nasazena na speciální ZTP linku v rámci dopravy na bohoslužbu Papeže na tuřanském letišti.
Je tomu 6 let a pár dní, co mohli Brňané naposledy v pravidelném provozu potkat RT6N1 1803. Právě dnes, v sobotu 26. 9. 2009, došlo po dlouhém úsilí pracovníků DPMB a dalších firem k opětovnému zprovoznění této tramvaje a nasazení na linku. Na pohled novotou zářící 1803, která navíc doslala, po vzoru vozů 13T, na čelní pravou plentu jméno Žanetka, se vydala konkrétně na 4. pořadí linky 3, které je pro RT6 vyhrazeno. Dopravní podnik tedy v současné době disponuje dvěma provozními tramvajemi RT6. Na příští rok je plánováno zprovoznění dalšího vozu - 1802. Osud poslední brněnské RT6 - 1804 - je zatím nejistý.
číst dále
V září vyjela po velké prohlídce mezi cestující medlánecká souprava T6A5 1203+1204. Zajímavostí je instalace kamer do všech boxů pohonů dveří celé soupravy. Obraz z nich může řidič sledovat pomocí dvou LCD displejů umístěných dle vzoru T3R a VariíLF2 na vnitřní straně čelního BUSE panelu. Instalace kamer stejného provedení je plánována i na zbylé vozy T6. Nátěr 1203+1204 vozů zůstal unifikovaný.
Třetím autobusem s nejnovější reklamou na Avion Shopping park a zároveň prvním Citybusem s celovozovou reklamou v Brně vůbec se stal slatinský vůz 7622. Pro bezplatnou linku do Avionu tak zbývá polepit ještě jeden vůz, a to Citybus 7624.
číst dále
Již od roku 2005, kdy proběhly první zkušební jízdy třívozové soupravy ve složení T3R.EV+VV60LF+T3R.EV, se v Brně uvažovalo o posílení tramvajové dopravy na nejvytíženějších linkách nikoliv zkrácením intervalů mezi spoji, ale navýšením kapacity jednotlivých tramvajových vlaků. Tento záměr však bohužel narazil na legislativní bariéru ve formě omezení maximální délky soupravy tramvají (vyhláška č. 341/2002 Sb.) a další počínání v tomto směru tak bylo velmi nejisté a problematické, přestože všichni cítili, že české předpisy byly v tomto ohledu oproti praxi v ostatních vyspělých evropských zemích poněkud zaostalé. Dopravní podnik se však nevzdal a stále se snažil hledat cesty, jak prosadit řešení kapacitních problémů tímto způsobem. V dubnu 2006 se podařilo po doinstalování kamerového systému a následném udělení výjimky pro provoz nadměrné soupravy konečně trojičku tramvají vypravit na pravidelnou linku. Výjimkou ale dlouhodobě nešlo provoz nadměrných souprav zabezpečit, takže byla ve spolupráci se Sdružením dopravních podniků a ministerstvem dopravy započata iniciativa pro návrh a následné schválení legislativní změny, která by trvalý provoz nadměrných souprav umožňovala. Vše se podařilo dotáhnout do konce až v srpnu 2009, kdy byla schválena novela, která maximální délku tramvajové soupravy změnila na 65 metrů. Od 15. září 2009, kdy novela nabyla účinnosti, tedy již nic nebránilo plnohodnotnému pravidelnému provozu nadměrných souprav.
Shodou okolností den předtím, než bude poprvé vypravena souprava VariíLF2 do pravidelného provozu, se Brňané dočkali další zajímavé soupravy. Jde konkrétně o spřažené vozy VarioLFR.E 1553II+1554II.
Ve třetím zářijovém týdnu se nedávno prohlídkovaná KT8D5R.N2 1721 dočkala reklamy na svůj celočerný podklad. Obdržela zlatý polep Filharmonie Brno.
V pátek 11. září byl do Brna dovezen první z letošní 3kusové série minibusů Fiat MAVE CiBus ENA. Vůz pravděpodobně dostane evidenční číslo 7501 a zařazen bude do vozovny Slatina. Blíže se s mikrobusy bude možné seznámit v rámci Evropského týdne mobility 19. záři u infostánku DPMB na České ulici.
V pátek 4. září se do provozu zapojila tramvaj 1709, která byla v předchozích měsících v ústředních dílnách modernizována na typ KT8D5R.N2. Při opravě byl tramvaji dosazen nízkopodlažní prostřední článek, nalakována byla do klasického unifikovaného schématu. Dopravní podnik tak v současné době disponuje již 19 tramvajemi tohoto typu. Pro rok 2009 je plánováno dokončení ještě jedné modernizace stejného rozsahu (1716) a v roce 2010 by měly flotilu nízkopodlažních tramvají KT8D5R.N2 doplnit 3 další vozy (mimo jiné i 1711, která byla minulý rok v dubnu vážné poškozena při najetí 1724 pod vozovnou Medlánky).
Během léta podstoupila velkou prohlídku KT8D5R.N2 e. č. 1721. Při opravě tramvaj dostala celočerný nátěr, který poslouží jako podklad pro reklamu. Do provozu s cestujícími se vůz vrátil 2. 9. (foto: Eda)
číst dále
Po prodlevě, způsobené různými administrativními průtahy, se více než měsíc od dodání objevily v provozu nové vozy 25TrBT, přidělené vozovně Komín: ev. č. 3615, 3616 a 3617. Vozy vyjely v pondělí 24. resp. úterý 25. srpna na garantované kurzy linky 26. (foto: Eda, k.vojta)
číst dále
V pátek 21. srpna byl do Brna přivezen bílý testovací autobus typového označení C12D třebíčského výrobce TEDOM. Celonízkopodlažní autobus o maximální obsaditelnosti 95 cestujících je vybaven výkonným (213 kW) motorem Deutz splňujícím emisní normu EURO IV, 4stupňovou automatickou převodovkou Voith, dále pak kneelingem, manuálně ovládanou plošinou pro snadný nástup kočárků a vozíčkářů u prostředních dveří a jinými dnes již běžnými vymoženostmi. Testovaný vůz má RZ 3J7 3690 a do evidence byl zařazen pod číslem 2710II (navázal na dříve testované vozy). Zkušební provoz by měl podle plánu trvat zhruba 3 týdny. (foto: Jirik, Eda)
číst dále
V pondělí 17. srpna 2009 se mimo jiné za účasti primátora města Brna a generálního ředitele DPMB konal na náměstí Svobody slavnostní křest dvanácti letos dodaných tramvají Škoda 13T. Přítomny byly vozy evidenčních čísel 1907 - 1918. Za zmínku stojí, že nejnovější vůz 1918 byl na křtu přítomen, přestože byl dodán teprve ten den ráno. Pro letošní rok je očekávána dodávka další jedné tramvaje stejného typu. Vůz ponese číslo 1919. (foto: Datel, Eda)
číst dále
Počátkem srpna 2009 byla na voze K2P 1031 realizována další reklama na Radio Hey - totožná s vozem K2 1127II.
Na přelomu měsíce se do provozu po velké prohlídce vrátila souprava T3P 1622+1623. Většinu zkušebních jízd absolvovala v zeleném a bílém nátěru, s cestujícími vyjela s reklamními polepy. Vůz 1622 má reklamu na nábytek Potrusil, 1623 bokolep na realitydne.cz.
29. července vyjela do provozu s cestujícími KT8D5N 1729 po velké prohlídce. Je to vůbec první vůz svého typu, který prošel již 2. velkou prohlídkou. Při opravě byla tramvaj přelakována z reklamní bílo-fialové kombinace na klasický unifikovaný nátěr. (foto: Hafan)
číst dále
Čerstvě "generálkovaná" KT8D5R.N2 1710, která v ústředních dílnách obdržela celobílý lak, byla nyní použita jako nositel reklamy napůl obchodního domu IKEA a napůl Avion Shopping parku. "Ikeácká" polovina vozu je modro-žlutá, druhá polovina náležící Avionu červeno-žlutá. (foto: manil)
číst dále
V druhé polovině měsíce července byly dodány poslední autobusy z letošní dodávky Citelisů. Jsou jimi 4 ks osmnáctimetrové verze, kterým budou přiděleny ev.č. 2619II - 2622II. Vypravovány budou z vozovny Medlánky. (foto: manil)
číst dále
Počátkem II. červencové poloviny bylo do provozu uvedeno nové VarioLF2R.E ev.č. 1092II. Provedení vozu je shodné se předchozími tramvajemi. V letošním roce bude následovat ještě jeden kus - ev.č. 1093II, který je již ve výrobě v ústředních dílnách. (foto: Hafan)
číst dále
13. 7. byl odtažen do kovošrotu již dříve odstavený vůz B741
2318. V pravidelném provozu s cestujícími tak zůstává již poslední B741 bez GO, a to slatinská 2320.
Na začátku letních prázdnin byla dodána další pětice sólových autobusů Citelis 12M. Autobusy dostaly čísla 7667 - 7671 a postupně se zařazují do provozu na linkách. (foto: Eda)
číst dále
V prvním týdnu července byl po generální opravě do Brna dovezen ze Zlineru další autobus B931, a to 7440. Provedení GO je stejné, jako u předcházejících vozů. (foto: Miky)
číst dále
V úterý 30. 6. bylo do Brna přivezeno dalších 5 nových vozů Citelis 12M. Autobusy dostanou čísla 7662 - 7666 a zařazeny budou do vozovny Slatina.
Po velké prohlídce vyjela v unifikovaném laku do ulic pisárecká souprava T3P 1632+1633, která dříve jezdila s červenou reklamou na město Brno. Změnu vnějšího vzhledu také podstoupilo dvojče T3P 1628+1629, když mu byla stržena reklama Fagor. (foto: Eda, Datel)
číst dále
Obnova autobusového vozového parku pokračuje horečným tempem. Dnes, 22. 6., byla z Vysokého Mýta přivezena další 5kusová série vozů Citelis 12M. Autobusy dostanou očekávaná evidenční čísla 7657-7661 a zařazeny budou do vozovny Slatina. Dodávka dalších 5 nových Citelisů je plánována na příští týden.
Zatímco 4 nové Citelisy 12M již dostaly SPZ, byl do kovošrotu odtažen další vůz B732: 7253.
V souvislosti s dodávkami nových autobusů dochází k likvidaci již dříve odstavených B732. 15. 6. byla odtažena do šrotu 7197, další budou brzy následovat.
Ve čtvrtek 11. 6. byly do slatinské vozovny dovezeny další 4 nové vozy Irisbus Citelis 12M. Vozy výrobních čísel 756 - 759 dostanou popořadě evidenční čísla 7653 - 7656 a po vyřízení formalit budou zařazeny do pravidelného provozu. Provedení vozů se neliší od již provozních 7651 a 7652 (výjimkou je inovovaný tachometr od firmy Mesit).
V pondělí 8. 6. poprvé vyjely do provozu s cestujícími dvě nové tramvaje Škoda 13T ev.č. 1911 a 1912. Ve stejný den byla na trať s cestujícími vypravena také KT8D5R.N2 1717, která prošla velkou prohlídkou, nyní je v celobílém nátěru.
Ve čtvrtek 28.5.2009 byla dodána poslední 13T ze série tramvají hrazených z fondů EU. Nese ev.č. 1915 a jméno Olinka.
V předposledním květnovém týdnu se v ulicích ukázala souprava pisáreckých T3G 1637+1638 s reklamou na město Brno. Provedení reklamy je stejné jako na 1632+1633, které jsou nyní v dílnách na velké prohlídce.
V úterý 19. 5. dorazila do Brna další Karosa B931 po GO ve zlínském Zlineru. Oprava 7444 byla provedena ve stejném rozsahu jako u předchozích vozů (Ebercool, maska dle B951, BS170, nové potahy sedaček, Altro indivudual decor, větší kabina, IDS pokladna...).
V pondělí 18. 5. do medlánecké vozovny dorazil další tramvajový vůz typu Škoda 13T. Tramvaj dostane evidenční číslo 1913, jméno Maruška a po splnění TBZ a obdržení průkazu způsobilosti se zařadí do pravidelného provozu.
Ve čtvrtek 14. 5. 2009 se do provozu vrátila po opravě prostředního podvozku tramvaj RT6N1 1801. Vypravena byla na 10. pořadí linky 6.
Ve čtvrtek 14. 5. se do provozu s cestujícími zařadily letošní první dva vozy Škoda 13T. 1907 - Gábinka a 1908 - Helenka se objevily na linkách 3 a 13. Krom těchto linek jsou vozy 13T v současnosti nasazovány také na linky 9, 12 a v nepracovní dny i 1.
O své vozové reklamy přišly tramvaje K2 1085 (nyní unifik) a 1098 (nyní červeno-žlutá s černou střechou). Naopak bokolep rádia Hey! dostala K2 1127II.
Poslední dubnový den (30.4.2009) byla v ranních hodinách dodána 11. tramvaj Škoda 13T. Obdržela ev.č. 1911.
V pátečních (24. 4. 2009) ranních hodinách byla do Brna dodána další tramvaj Škoda 13T. Dostane evidenční číslo 1910 a jméno Julinka.
Po vzoru vozů 1599II+1569II byla v předposledním týdnu spojena další souprava ve složení VarioLF+T3R.EV. Jedná se o VarioLF 1596II a T3R.EV v atypickém nátěru 1560II. (foto: manil)
číst dále
V pondělí 20. dubna byla na Mendlově náměstí představena nová celovozová reklama DPMB na pisárecké Anitře 1821. Jedná se o žlutomodrou grafiku, která upozorňuje na letošní 140. výročí MHD v Brně.
Ve středu 15. 4. 2009 do medlánecké tramvajové vozovny opět zavítal trajler firmy APB Plzeň s další novou tramvají Škoda 13T pro brněnský dopravní podnik. Nový přírůstek do vozového parku má výrobní číslo 9576 a obdrží evidenční číslo 1907. Na pravou plentu předního čela bude tramvaji nalepeno jméno Gábinka. (foto: Datel)
číst dále
Koncem první poloviny měsíce dubna byla dokončena a do provozu předána K2 1128 po velké prohlídce. Oproti dříve provedeným VP tramvají K2 se liší zejména instalací transparentů BUSE a dalšími detaily. Samozřejmostí již je osazení dveří poptávkovým systémem.
Ve středu 8. 4. 2009 byl do kovošrotu odtažen kloubový vůz B941 e. č. 2333. Vůz, který byl odstavený od letních prázdnin 2008 a od té doby také postupně rozebírán na náhradní díly, se tak stal prvním vyřazeným brněnským autobusem řady Karosa B900.
Dnes byla do medlánecké vozovny na trajleru přivezena již 7. tramvaj typu Škoda 13T. Vůz dostal evidenční číslo 1908, opatřen byl také jménem: Helenka. Příjezd tahače s tramvají byl původně plánován na 7. 4., kvůli menším problémům při převozu však došlo k jednodennímu skluzu. Vůz byl téměř hned po příjezdu zprovozněn, opatřen polepy dopravce (a dalšími náležitostmi nutnými k vyjetí na trať) a vyjel na technicko-bezpečnostní zkoušku. Až obdrží průkaz způsobilosti od Drážního úřadu, čeká ho neprodlené zařazení do běžného provozu. Provedení tramvaje je shodné s vozy 1903-1906 (vyjma aktualizovaného softwaru). Další z letošní 13kusové dodávky tramvají 13T je očekávána během několika dní. (foto: TMB)
číst dále
Začátkem dubna se v provozu objevila pisárecká souprava T3G 1641+1642 po velké prohlídce. Tramvaje dostaly unifikovaný nátěr, na který ale byly vzápětí nalepeny reklamní polepy. V případě 1641 jde o černo-červenou CVR Mora (reklamy této firmy ve formě mobilboardů se též objevily na několika Citybusech), u 1642 jde pouze o bokolep ZOO Brno.
Koncem března se do provozu dostala (letošní jediná) tramvaj typu VarioLF evidenčního čísla 1599II. Vůz je ve stejném provedení jako loňské 1553II a 1554II, tedy s hliníkovými dveřmi DOPP Trade, menším vnitřním diodovým panelem atd.
Po velké prohlídce se v provozu objevila KT8D5R.N2 1712. Dostala klasický unifikovaný nátěr bez reklamy. Bez reklamy je také KT8D5R.N2 1717. Již pomalu legendární Bauhaus se těsně před naběhnutím do VP proměnil na celobílou tramvaj. Reklamu naopak dostala pisárecká K2P 1116. Nyní ji zdobí červeno-žlutá grafika rádia Čas. (foto: Datel, manil)
číst dále
Koncem března byla dokončena GO vozu ev. č. 3016. Tímto vozem byla zacelena "díra" mezi vozy 21Tr po GO a před GO. Evidenčeně nejmladším negenerálkovaným vozem v provozu je nyní až vůz ev. č. 3034II. Vůz 3016 je v již standardním provedení GO, jako novinku má však dosazeny venkovní naddveřní signalizace (známé např. z autobusů řady B900).
Po GO jsou také vozy 14Tr17/6M ev. č. 3276 a 3286. Vůz 3276 byl při GO opatřen bílým lakem a následně po vykonání TBZ reklamním polepem Lázně Hodonín / Lázně Lednice (se stejným motivem jako T3R.PV 1654). (foto: Eda)
číst dále
V první polovině března dostaly novou modrou reklamu na Margot pisárecké T3G 1634+1616. Další polep byl nalepen na T3R.PV 1517, u tohoto vozu jde o reklamu firmy Fiholding, kterou již známe z tramvají 1575 a 1701.
Po vzoru soupravy 1609+1621 dostala stejný reklamní polep GE Money i souprava pisáreckých T3P 1583+1576. Dalším reklamním přírůstkem je T3M 1575, která dostala pro změnu obdobu reklamy 1701, tedy grafiku www.fiholding.cz. O reklamu naopak přišly K2 1113 (nyní unifikovaná) a 1129 (zůstal podkladový oranžovo-růžový nátěr). (foto: manil)
číst dále
Po velké prohlídce se v ulicích města ukázala pisárecká souprava T3P 1583+1576 v unifikovaném nátěru. První březnový den také byl dokončen reklamní celolep tramvaje KT8D5R.N2 1701. Jedná se o reklamu na realitní společnost www.fiholding.cz. (foto: manil)
číst dále
Koncem února se v ulicích Brna objevily 3 tramvaje s novými reklamami. Modrou grafiku GE Money na svůj bílý nátěr dostala pisárecká souprava 1609+1621. Třetí poreklamovanou tramvají je KT8D5R.N2 1738, která obdržela reklamu Beneton ne nepodobnou dřívějším CVR na 1710, 1718 a 1722.(Foto: manil, Datel)
číst dále
O své celovozové reklamy v půlce února přišly K2P 1031 a 1116. Nyní jezdí obě v bílém podkladovém nátěru. Nový polep naopak dostala pisárecká T3R.PV 1654. Upoutává na lázně Hodonín a lázně Lednice. Obměněnou grafikou se také může pochlubit K2 1131, která již tradičně nese reklamu Automotodromu Brno. (foto: manil)
číst dále
Od začátku 2. únorového týdne jezdí bez reklamy KT8D5 1716. Zůstal jí pouze červený podkladový nátěr. Naopak novou reklamu dostala pisárecká K2P 1097. Její polep firmy Stavospol má na předním článku červenou barvu, v zadní části dominuje modrá. (foto: Datel, Eda)
číst dále
V první únorové pondělí 2. 2. 2009 byla na Malinovského náměstí politiky v čele s hejtmanem Michalem Haškem představena nová tramvajová celovozová reklama Jihomoravského kraje. Šťastným vozem se stala KT8D5R.N2 e. č. 1737, která předtím téměř 9 měsíců jezdila jen s podkladovým celomodrým nátěrem. Nový polep je pestrobarevný a mimo jiné upozorňuje i na letošní předsednictví ČR v EU a regionální operační program Jihovýchod (na který má reklamu 13T 1902). (foto: Datel)
číst dále
V druhé polovině ledna 2009 byla dokončena velká prohlídka vozu K2YU 1127, při které obdržel bílý lak jako podklad pro celovozovou reklamu.
Ve dnech 24.1. a 25.1. byl zhotoven celovozový polep na voze Anitra ev.č. 1810 připomínající 20 let partnerství měst Brna a německého Stuttgartu. Tramvaj byla v odpoledních hodinách v pondělí 26.1. za účasti primátorů obou měst slavnostně pokřtěna ve smyčce Pisárky.
O svůj reklamní polep přišla T3G
1645, nyní je provozována v podkladovém bílém laku. (foto: manil)
číst dále
Sobota 24.1. se významně zapsala do dějin české tramvajové historie. Do pravidelného provozu s cestujícími byla poprvé uvedena tramvaj typu RT6N1 po úspěšné absolvenci typových zkoušek a obdržení průkazu způsobilosti, který byl vydán dne 19.12.2008. Po 13 letech od svého vyrobení se brněnskému dopravnímu podniku konečně podařilo tyto poruchové tramvaje za výrazného přispění externích firem oživit a úspěšně složit zkoušky předepsané drážním úřadem. Po ročním intenzivním úsilí byl zprovozněn vůz ev.č. 1801, který také typové zkoušky, včetně tříměsíčního zkušebního provozu s cestujícími, vykonal. V blízké době bude též zařazen vůz ev.č. 1803, další dvě tramvaje 1802 a 1804 prozatím zůstavají odstaveny. (foto: manil)
číst dále
Na začátku 4. lednového týdne vyjela do ulic KT8D5R.N2 1707 s obměněnou celovozovou reklamou rádia Kiss Hády. O své celolepy naopak přišly pisárecké tramvaje 1093 a 1619. Poutače na letošní 140. výročí brněnské MHD po vzoru T3M 1593 dostaly i Citelis 7640 a 25Tr 3614. (foto: manil)
číst dále
Během první půle ledna 2009 se do provozu zařadilo všech 10 nových vozů Citelis 18M dodaných v prosinci 2008 (ev. č. 2609II-2618II). Díky tomuto významnému rozšíření flotily kloubových nízkopodlažních vozů mohlo být opět přistoupeno k zavedení garantovaných nízkopodlažních spojů na lince 50, které musely být k 14. 12. 2008 zrušeny, kvůli novému nasazení kapacitních kloubových autobusů na tuto linku a současnému nedostatku bezbariérových vozidel odpovídající kapacity. (foto: Janatak)
číst dále
V první polovině ledna se nové reklamy dočkala nedávno prohlídkovaná pisárecká souprava 1543+1587. Jedná se o modro-bílou reklamu Turkish Airlines. Grafické provedení se však liší od reklamy stejné firmy na 1532+1574. O své reklamy naopak přišly medlánecké T3M
1575 a 1579. Jistou zajímavostí je také nový bílý polep na tramvaji T3M 1593, který upozorňuje na letošní 140. výročí provozu MHD v našem městě.
V pondělí 12. ledna se na lince 4 objevila mnohými řidiči proklínaná T3R 1615 po velké prohlídce. Náročná rozšířená velká oprava trvala 10 měsíců, během kterých se tramvaj změnila téměř k nepoznání. Mimo úkony, které jsou prováděny i při velkých prohlídkách sériových T3R, byla provedena kompletní rekonstrukce kabeláže, inovován pult řidiče, dosazena zástěna klasického brněnského typu (viz např T3P, K2P atd.), a další změny. Samozřejmostí bylo přelakování vozu podle grafického manuálu DP. V souvislosti s dokončením velké prohlídky a přehodnocením záměru přeřadit tuto tramvaj do stavu služebních vozů byla 1615 po téměř roce a půl navrácena zpět do vozovny Medlánky, ze které bude nadále vypravována. (foto: manil)
číst dále
V pátek 9. ledna se do ulic Brna na pravidelnou linku poprvé po GO podívala další, již sedmnáctá, rekonstruovaná tramvaj KT8D5R.N2 ev. č. 1714. Při opravě tramvaj obdržela černý nátěr a na něj vzápětí slušivé růžové polepy obchodního centra Olympia.
Začátkem ledna vyjely do ulic tramvaje K2 1088 a T3M 1532+1574 s novými reklamami. V případě pisárecké zrychlovačové K2 se jedná o grafiku konfence Pall Mall a Marlboro Classics, u medlánecké soupravy pak o polepy Turkish Airlines. (foto: renda, k.vojta)
číst dále
Nyní můžete sledovat aktuality na BMHD i pomocí své RSS čtečky: RSS feed.
Vybrané zajímavosti a aktuality dáváme také na náš profil na Facebooku.
Máme i účet na twitteru: @BMHDcz.
A najdete nás též na Instagramu.